دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیرعامل آب‌منطقه‌ای تهران خبر داد؛ افزایش 18 درصدی برداشت آب شرب از سدها

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای تهران درباره میزان برداشت آب از سدهای 5 گانه استان تهران گفت: تا کنون میزان برداشت از سدهای استان برای تامین آب شرب حدود 18 درصد بیش‌تر از سال گذشته بوده است.
کد خبر : 60858

خسرو ارتقایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه در سال گذشته برای منابع آبی باید شرایط انقباضی لحاظ می‌شد، افزود: با توجه به محدودیت منابع آب در سال گذشته و احتمال اینکه در زمستان امسال هم بارندگی مناسبی صورت نگیرد بنابراین باید در سال آبی قبل با چنگ و دندان بیش‌تری آب سدها را حفظ می‌کردیم. به عبارتی باید از مصرف زیاد آنها جلوگیری می‌شد.


وی با بیان اینکه بخشی از اضافه برداشت‌های امسال از سدها مربوط به سدهای تازه وارد مدارشده است، تصریح کرد: امسال حجم آب مقایسه‌شده نسبت به سال گذشته بیش‌تر است چرا که در سال آبی جدید سد ماملو هم وارد مدار سدهای تامین کننده آب شرب تهران شده است.


ارتقایی اظهار کرد: در سال گذشته میزان برداشت از سد ماملو 500 لیتر و در سال جاری 2.5 متر مکعب بر ثانیه است.


وی با بیان اینکه بخش عمده برداشت از سدها برای مصارف کشاوری و شرب است، تاکید کرد: عموما برای تامین آب باقی بخش‌ها از آب چاه‌ها استفاده می‌شود.


مدیرعامل آب‌منطقه‌ای تهران با بیان اینکه در بخش کشاورزی هم نسبت به سال گذشته آب بیشتری از سدها برداشت کردیم، عنوان کرد: در برخی از سدها مانند امیر کبیر و لار در سال جاری مقدار بیشتری آب برای بخش کشاورزی برداشت داشته‌ایم.


به گفته وی، البته فرار آب سد لار نیز به حساب برداشت آب برای بخش کشاورزی گذاشته می‌شود که با بیش‌تر بودن منابع آبی سد یقینا فرار آب هم به میزان بیش‌تری صورت می‌گیرد که آمار مصارف بخش کشاورزی را افزایش می‌دهد.


ارتقایی خاطر نشان کرد: در مجموع شرایط برداشت آب از سدها برای مصارف شرب و کشاورزی نسبت به سال گذشته بهتر بوده و میزان آن افزایش پیدا کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته