دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1394 - 13:47
سخنگوی آموزش ‌و پرورش شهر تهران در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

مدارس به بهانه «شپش» اجازه کوتاه کردن موهای دانش آموزان را ندارند

سخنگوی آموزش ‌و پرورش شهر تهران در واکنش به اجبار برخی مدارس به والدین برای کوتاه‌کردن موهای دانش آموزان جهت جلوگیری از انتقال شپش، گفت: آموزش و پرورش در این خصوص هیچ دستورالعملی صادر نکرده و با مدرسه‌ای که چنین دستوری صادر کرده باشد، برخورد خواهد کرد.
کد خبر : 60470

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، در پی افزایش شیوع شپش در مدارس، برخی از مدارس تهران از جمله مدرسه‌‌ دخترانه‌ای در منطقه 15، دستور اجباری کوتاه کردن مو برای تمام دانش آموزان را صادر کرده است. این مدرسه عنوان کرده در صورت کوتاه نکردن، مسئولان مدرسه به اجبار موهای دانش آموزان را کوتاه خواهند کرد.


مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش ‌و پرورش شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا در واکنش به این خبر، گفت: هیچ دستورالعملی مبنی بر کوتاه کردن موهای دانش آموزان به مدارس صادر نشده است و اگر موردی از سوی والدین در این خصوص گزارش شود، حتما با مسئولان مدرسه برخورد خواهد شد.


وی افزود: کوتاه کردن موهای دانش آموزان از سوی مسئولان مدرسه تخلف محسوب می‌شود و هیچ مدرسه چنین اجازه‌ای ندارد.


سخنگوی آموزش ‌و پرورش شهر تهران در ادامه رعایت بهداشت فردی را تنها راه مقابله با شپش دانست و گفت: طی دستورالعملی به مدارس اعلام شده تا رعایت بهداشت فردی مانند استحمام روزانه، استفاده نکردن از وسیله شخصی همکلاسی‌ها، شست‌و‌شوی دست‌ها و غیره به دانش آموزان آموزش داده دهند.


وی افزود: همچنین مدارس باید به والدینی که کودک آنها به شپش مبتلا شده است نیز بیاموزند که وسایل شخصی دانش آموزان مانند مقنعه، ملافه و ... را با آب جوش به خوبی بجوشانند و سپس شست‌و شو دهند.


ثقفی در پاسخ به این سوال خبرنگار آنا مبنی براینکه‌ آیا دستورالعملی مبنی بر جداسازی دانش آموزان مبتلا از سایر دانش آموزان از سوی وزارت آموزش و پرورش صادر شده است یا خیر، گفت: چنین دستوالمعلی صادر نشده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته