دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1394 - 11:46

فرمانده ناجا: تعرض به سفارت عربستان مشکوک است

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حادثه اخیر تعرض به سفارت عربستان گفت: من فکر می‌کنم این جریان مشکوک است؛ نمی‌توانم به صورت قطعی نظر دهم، تجمع طبیعی است اما تعرض موضوع مشکوکی است.
کد خبر : 60101

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا سردار حسین اشتری در مراسم رونمایی از سامانه الکترونیک آیین دادرسی کیفری با اشاره به حادثه اخیر تعرض به سفارت عربستان در مشهد، اظهارکرد: نیروی انتظامی و بنده به صورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کنیم. ما به صورت جد پیگیری این حادثه را آغاز کرده‌ایم و تا انتها و رسیدن به نتیجه این پیگیری را ادامه می‌دهیم.


وی با بیان اینکه در دو سطح داخل و بیرون ناجا این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم، افزود: من فکر می‌کنم این جریان مشکوک است، نمی‌توانم به صورت قطعی نظر دهم، تصور می‌کنم تعرض به سفارت عربستان یک موضوع مشکوک است، تجمع می‌تواند صورت گیرد اما تعرض عادی نیست زیرا هیچ فرد انقلابی و دوستدار نظام اسلامی به خود اجازه نمی‌دهد که به این شکل به سفارت عربستان تعرض کند.


اشتری با بیان اینکه همه این صحبت‌ها موضوعات فردی است اما به طور حتم با کسانی که این حرکت را انجام داده‌اند مطابق قانون برخورد می‌شود، تصریح کرد: مساله اصلی جنایتی است که آل سعود علیه مسلمانان انجام‌ می‌دهد، آل سعود جنایتی را در فرودگاه سعودی انجام داد، جنایتی که در حادثه منا اتفاق افتاد و امروز آل سعود علیه مردم مظلوم یمن اقدامات جنایتکارانه‌ای را انجام می‌دهد اما جنایت اخیر آل سعود به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر بود. این فرد به غیر از اینکه امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌داد حرف دیگری نمی‌زد.


وی با بیان اینکه آل سعود جنایتکاری است که به حقوق مردم تعدی می‌کند، گفت: جالب اینجاست کسانی که مدعی حقوق بشر هستند و حتی مدعی حقوق حیوانات هم هستند، اجازه می‌دهند چنین جنایاتی صورت گیرد و سکوت می‌کنند. آنها می‌خواهند این اتفاقات را تحت شعاع موضوع سفارت قرار دهند، اگر چه ما این موضوع را دنبال می‌کنیم اما نباید حواسمان به موضوع سفارت پرت شود.


سردار اشتری ادامه داد: نیروی انتظامی با قاطعیت تمام با قانون شکنان و کسانی که حرکت خلاف ضوابط قانونی انجام می‌دهند طبق وظیفه ذاتی خود برخورد می‌کند.


فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ما در آستانه انتخابات تلاش می‌کنیم تا کشور در امنیت و آرامش باشد، اظهار کرد: کشور ما امن‌ترین کشور منطقه و از جمله امن‌ترین کشورهای خارج منطقه است و مردم تحت هدایت و رهبری فرمانده معظم کل قوا و هوشیاری دستگاه‌های نظامی و انتظامی و امنیتی در بهترین وضعیت امنیتی زندگی می‌کنند و ما امیدواریم انتخابات با شور کامل برگزار شود. امنیت را برای برگزاری انتخابات برقرار می کنیم و مسائلی که باعث بر هم زدن امنیت شود را پیگیری و با آن مقابله می‌کنیم.



آموزش،اولویت اول سال 94


وی با بیان اینکه آموزش به عنوان اولویت اول نیروی انتظامی در آغازین روزهای سال 94 اعلام شد، گفت:اولویت‌های دیگری هم برای سال 94 اعلام کردیم و به طور حتم اولویت آموزش طی سال‌های آینده هم ادامه خواهد داشت.


فرمانده ناجا با بیان اینکه مراکز نیروی انتظامی استان‌ها باید این موضوع را پیگیری کنند، اضافه کرد: جزوات و کتب آموزشی در این خصوص در اختیار ماموران قرار گرفت. آموزش در سازمان نیروی انتظامی باید استمرار داشته باشد ارتقای دانش همکاران و توانمندسازی آنها در مهارت‌آموزی از جمله اهداف سازمان نیروی انتظامی است. عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه ما باید به سوی تربیت پلیس پاک، حرفه‌ای، متدین و به روز گام برداریم اضافه کرد: تکنولوژی هر روز پیشرفت می‌کند و تکنولوژی امروز با روز گذشته متفاوت است. ما باید آمادگی لازم برای استفاده از تجهیزات فناوری را داشته باشیم تا بتوانیم از دانش و فن‌آوری روز استفاده کنیم.


سردار اشتری با بیان اینکه چالش‌ها و تهدیدها و آسیب‌ها در جامعه نسبت به گذشته متفاوت شده است، گفت: شکایت‌ها و پرونده‌هایی که در گذشته به نیروی انتظامی ارجاع می‌شد با امروز متفاوت است و ما باید در خصوص برخورد با این چالش‌ها اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای نوین داشته باشیم.


بخشی از جرائم در فضای مجازی


وی با بیان اینکه امروز جرائم متفاوت شده و بخشی از جرائم در فضای مجازی رخ می‌دهد، اظهار کرد: 5 سال قبل فضای مجازی همانند امروز گسترده نبود و شبکه‌های اجتماعی مانند امروز وجود نداشت. امروز تعدی و تجاوز به حقوق مردم تفاوت پیدا کرده است و سرقت‌ها الکترونیکی شده است. در یک زمانی سارق به صورت فیزیکی به سرقت اقدام می‌کرد اما امروز شخص در خانه‌اش با یک سامانه به حساب‌های مردم ورود پیدا می‌کند و به راحتی سرقت انجام می‌دهد.


ما باید شیوه‌های مقابله خود را جدید کنیم تا بتوانیم از دفاتر خودمان سارقین را شناسایی و آنها را تحویل مراجع قضایی دهیم.


فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس آمادگی و ظرفیت این را دارد با جرائم به وقوع پیوسته در فضای مجازی برخورد لازم را انجام دهد،گفت: اگر شکایت از سوی افراد انجام شود پلیس فتا و پلیس نیروی انتظامی به این جرائم رسیدگی می‌کنند.


اشتری با بیان اینکه پلیس در سال‌های گذشته توانسته است اقدامات و اهداف خود را به خوبی‌ پیگیری کند، تصریح کرد: با فعالیت همکاران و حمایت دولت در برنامه 5 ساله برنامه توسعه پنجم توانستیم به اهداف خود دست یابیم و هم‌اکنون برنامه‌های مناسبی برای برنامه ششم توسعه در نظر داریم تا بتوانیم مسئولیت‌پذیری بیشتری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.


وی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید اقدامات پیشگیرانه را بر اقدامات مقابله‌ای اولویت دهد، اضافه کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط همانند آموزش و پرورش، کسانی که در محیط کارخانه‌ها فعالیت می‌کنند و خانواده‌ها باید در این زمینه به نیروی انتظامی کمک کنند.


نگران زیاد شدن پرونده‌ها نیستیم


سردار اشتری با تاکید بر این موضوع که زیاد بودن پرونده‌ها در مراکز نیروی انتظامی افتخاری برای پلیس به حساب نمی‌آید، عنوان کرد: هرچند که وظیفه ماست در جرائم مشهود و غیرمشهود و اگر شاکی وجود داشته باشد به پرونده‌ها رسیدگی کنیم، ما نگران زیاد شدن پرونده‌ها نیستیم اما هدف ما این است که کمترین آسیب را در اجتماع داشته باشیم تا به مراکز نیروی انتظامی کمتر مراجعه شود، به همین منظور می‌خواهیم دستگاه‌ها سهم خود را در کاهش آسیب‌های اجتماعی برعهده بگیرند و متولی امور فرهنگی در حوزه ماموریت‌های پلیس به ما یاری رسانند.


سردار اشتری خطاب به ماموران نیروی انتظامی گفت: کسانی که به شما مراجعه می‌کنند نباید از نوع برخورد شما دلسرد شوند. آنها نیروی انتظامی را خانه و ملجأ خود می‌دانند و نتیجه کار شما مهم و اثربخش است. در تمام مراکز کلانتری‌ها اولویت‌ها تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی خواهد بود.


سردار اشتری با بیان اینکه ماموران نیروی انتظامی باید حتی از لحاظ ظاهری آراسته باشند، خطاب به ماموران ادامه داد: می‌دانم که جیره برای لباس شما کم است و لباس‌ها فرسوده می‌شوند، قرار است در سال آینده بودجه‌ای به این موضوع اختصاص پیدا کند. البته باید به وضعیت معیشتی ماموران نیز رسیدگی شود. این اراده و اهتمام وجود دارد تا نیازمندی کارکنان نیروی انتظامی تامین شود. اعضای هیات رئیسه و بنیاد تعاون ناجا شبانه‌روز به دنبال این موضوع هستند تا تعهدات و مطالبات همکاران در موعد مقرر پرداخت شود.


فرمانده ناجا با بیان اینکه وقتی به حقوق همکاران خود نگاه می‌کنم شرمنده آنها می‌شوم ،گفت: ما تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت کشور و دولت استفاده کنیم. در این خصوص با برخی از اعضای دولت صحبت کرده‌ام اما مشکلات بودجه و نفت وجود دارد.


سردار اشتری ارائه مشاوره در کلانتری و پاسگاه‌ها را یک راه برای کاهش شکایت‌ها دانست و گفت: کسانی که شکایت دارند وقتی به پاسگاه‌ها مراجعه می‌کنند اگر مشاوره برای آنها صورت گیرد شاید آنها از شکایت خود منصرف شوند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته