دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1400 - 17:12
همزمان با فرا رسیدن ماه محرم صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب شارستان مرثیه‌ اباعبدالله‌الحسین(ع)

کتاب شارستان مرثیه اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) تألیف مجید زجاجی‌ کاشانی استاد دانشگاه آزاد اسلامی کاشان رونمایی شد.
کد خبر : 600666
رونمایی از کتاب شارستان مرثیه‌ اباعبدالله‌الحسین(ع)



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کاشان، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، در آیینی از کتاب شارستان مرثیه اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) تألیف مجید زجاجی‌ کاشانی استاد دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در ۷۶۵ صفحه با موضوع شرح اعتقادی سیاسی بر ۱۲ ‌بند محتشم کاشانی که با حمایت خانواده شهید حمیدرضا حسن‌زاده از سوی انتشارات کوثریه کاشان به چاپ رسیده و و پوستر سومین جایزه ادبی محتشم کاشانی رونمایی شد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در این آیین از تصویب روز اول ماه محرم به عنوان «روز ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی» برای درج در تقویم رسمی کشور خبر داد و گفت: پیرو پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی کاشان و تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست ۸۴۱ خود، پیشنهاد نامگذاری این روز را پذیرفت.


میثم نمکی بر لزوم احیای خانه محتشم کاشانی به دلیل شخصیت صاحب آن تأکید و اظهار کرد: در صورتی که این امر محقق شود این خانه می‌تواند به عنوان دبیرخانه دائمی شعر و ادبیات آیینی کشور معرفی شود.


وی افزود: چاپ کتاب شارستان مرثیه اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) شاید بدیع‌ترین و بی‌نظیرترین کاری است که در این حوزه فرهنگی و آیینی شکل گرفته و بر دفتر افتخارات کاشان افزوده شده است.


به گزارش آنا، در پایان این مراسم از پوستر سومین جایزه ادبی محتشم کاشانی نیز رونمایی شد.


علاقه‌مندان برای شرکت در سومین جایزه ادبی محتشم کاشانی تا پایان ماه صفر فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه دائمی رویدادهای فرهنگی هنری شهرداری واقع در کاشان، بلوار دانش، بلوار دانشجو، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان یا به ایمیل kashanfarakhan@gmail.com ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینستاگرامی mohtashamaward @ مراجعه کنند.


انتهای پیام/۴۰۷۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته