دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1400 - 09:17
در کاشان؛

کتاب «چهره دیگر حقوق بشر» منتشر شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان از انتشار کتاب «چهره دیگر حقوق بشر» خبر داد.
کد خبر : 599288
کتاب «چهره دیگر حقوق بشر»



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کاشان میثم نمکی همزمان با روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و در حاشیه رونمایی از کتاب «چهره دیگر حقوق بشر» در کاشان اظهار کرد: این کتاب نوشته محمد و علی ساداتی‌نژاد(همکار فرهنگی همیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان) به همت جمعیت ندای صلح توسط انتشارات مجلس افروز چاپ و منتشر شده است.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان اضافه کرد: در این کتاب، نویسندگان با جمع‌آوری احادیث گهربار امام علی علیه‌السلام در ارتباط با ۴۰ حق از حقوق‌ بشر، نشان داده‌اند که سیره اهل بیت علیهم‌السلام تا چه اندازه در راستای حمایت و ارتقای حقوق‌ بشر به عنوان یک مفهوم اصیل و حقیقی و برآمده از مبانی اسلام، بدون تبعیض و برخورد گزینشی یا استاندارد دوگانه است.


دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان عنوان کرد: مقدمه کتاب مروری بر وضعیت کلی تحولات حقوق بشر در سطح بین‌المللی بوده و در پایان کتاب، اعلامیه حقوق‌ بشر اسلامی به عنوان سندی اسلامی در این حوزه که در جریان نشست نوزدهم وزرای خارجه در سال ۱۹۹۰ به تصویب رسید، ذکر شده است.


وی ابراز امیدواری کرد که این پژوهش، گامی در راستای تبیین و تحقق بیشتر حقوق‌ بشر اسلامی باشد.


به گزارش آنا، ۱۴ مرداد هر سال در تقویم رسمی کشورمان به نام «روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» نام گرفته و مناسبت آن مبتنی بر تهیه و تدوین اعلامیه حقوق بشر اسلامی در این تاریخ است.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

برچسب ها: کتاب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته