دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1400 - 04:32
بنیانیان:

سهمیه‌بندی قبل از کنکور حذف شود

نباید آدم کم‌سواد را در کنار یک فرد باسواد قرار دهیمعضو ستاد اجرایی نقشه مهندسی فرهنگی گفت: باید قبل از کنکور سهمیه‌ها را حذف کرد و به جای آن آموزش‌های جبرانی را اتخاذ کرد، نه اینکه امتیاز بدهیم که یک آدم کم‌سواد را در کنار یک فرد باسواد قرار دهیم.
کد خبر : 600595
حسن بنیانیان



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، حسن بنیانیان، عضو ستاد اجرایی نقشه مهندسی فرهنگی ضمن اشاره به آسیب کنکور به سیستم آموزشی گفت: بحث سهمیه‌بندی‌ها نیز آسیب‌های کنکور را تشدید می‌کند و پیامدهای فرهنگی، اجتماعی و علمی زیادی برای خود دانشگاه‌ها دارد و به سهمیه گیرندگان نیز آسیب می‌زند.


بنیانیان گفت: باید قبل از کنکور سهمیه‌ها را حذف کرد و به جای آن آموزش‌های جبرانی را اتخاذ کرد؛ نه اینکه امتیاز بدهیم که یک آدم کم سواد را در کنار یک فرد با سواد قرار دهیم و همواره به عنوان فرد سمیه دار، حقش را به آن ندهند.


عضو ستاد اجرایی نقشه مهندسی فرهنگی با بیان اینکه رسیدگی به این موضوع افرادی می‌خواهد که موضوع را ریشه‌ای حل کنند و در این مسئله ذیفنع نباشند تصریح کرد: خود سازمان سنجش در این مسئله ذینفع است.


در ادامه محمدرضا احمدی نائب رئیس کمیسیون آموزش، ضمن اشاره به جلسه درباره این موضوع خاطرنشان کرد: کار را باید به کاردان سپرد و طبق قانون مشخص شده، شورای عالی فرهنگی وظیفه قانون‌گذاری ندارد بلکه باید سیاست گذاری کند و این وظیفه با مجلس است.


وی ضمن اشاره به ۳۱ سهمیه در کشور بیان کرد: بهترین مرجعی که می‌تواند برای کنکور تصمیم گیری کند، کمیسیون آموزش است و اگر نیاز باشد با رهبری در این موضوع صحبت می‌کنیم.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته