دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1400 - 13:57
سروری:

نمی‌توانیم اتوبوس خریداری کنیم

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: از آنجا که احتمال دارد در مهرماه مدارس باز شود و ما نمی‌توانیم اتوبوس خریداری کنیم‌ باید در این خصوص‌ تمهیدات لازم‌ انجام ‌شود.
کد خبر : 600080
پرویز سروری

به گزارش خبرنگار شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، پرویز سروری در خصوص حل مشکلات حمل‌ونقل در شلوغی‌های مهرماه گفت: باید کارگروهی برای حل مشکلات حمل‌ونقل در شلوغی‌های مهرماه تشکیل شود.


نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: از آنجا که احتمال دارد در مهرماه مدارس باز شود و ما نمی‌توانیم اتوبوس خریداری کنیم‌ باید در این خصوص‌ تمهیدات لازم‌ انجام ‌شود.


چمران در ادامه بیان کرد: اکنون کار گروه آغاز سال تحصیلی با حضور آموزش‌وپرورش، پلیس و غیره تشکیل شده است اما باید در شورا نیز یک کارگروه تخصصی تشکیل شود.


همچنین مناف هاشمی با بیان این‌که ما نیازمند حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی هستیم گفت:کاستی‌های نصب المان و علائم شهری بیشتر به علت محدودیت‌های منابع مالی است. طرح ترافیک تهران به ۴۰درصد کاهش یافته است. طبیعی است از همین رو با خرید علائم با مشکلاتی مواجه شدیم.


وی‌ عنوان کرد: همواره ۲۰الی ۳۰درصد اتوبوس‌های شهرداری تهران غیرفعال بوده‌اند و تلاش ما این است هزار دستگاه اتوبوس غیرفعال را فعال کنیم.


مناف هاشمی در پاسخ به میثم مظفر، عضو شورای شهر با بیان این‌که ما پول بلاعوض نداریم، افزود: ما از محل ۴۰ درصد طرح ترافیک که به سختی از حوزه مالی شهرداری می‌گیریم، می‌توانیم بین ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار تاکسی را نوسازی کنیم اما قبول داریم که اخیرا چنین چیزی میسر نشد.


وی خاطرنشان کرد: مسائل و حواشی وجود دارد که صلاح نیست در جلسه علنی اعلام کنیم.


در ادامه عضو شورای شهر ششم تهران افزود: در چند شرکت نیروی انسانی نسبت به سال ۹۶ دو برابر شده است حال چگونه می‌خواهید وجدان عمومی کارکنان شهرداری را پاسخ دهید.


در این جلسه ناصر امانی ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع) و تشکر از پیروز حناچی، شهردار پیشین تهران و مناف هاشمی برای ارائه گزارش خود، گفت: گزارش ایشان مناف هاشمی بود و اعلام می‌کنم که ظلم تاریخی در حق مناف هاشمی در دولت تدبیر و امید شد و کسانی که این ظلم را کردند در پیشگاه عدل الهی باید پاسخگو باشند


عضو شورای شهر ششم تهران ضمن تسلیت به خانواده‌های کارکنان شهرداری که براثر کرونا جان باختند ادامه داد: امید است خداوند به آن‌ها صبر دهد و ما هم تلاش می‌کنیم برخی از مشکلاتی این خانواده‌ها را برطرف کنیم و از جاوید و مناف هاشمی می‌خواهم توجهی به خانواده‌های این عزیزان داشته باشند.


امانی با طرح سؤالی از حناچی شهردار پیشین تهران گفت: در جلسه غیررسمی ایشان و مظاهری اعلام کردند که ما در طول ۴ سال فقط ۶۰۰ و اندی نیرو وارد شهرداری کردیم درحالی‌که این‌گونه نیست و این تعداد تنها برای شرکت خدمات اداری شهر قرارداد بستند و ما راه‌های ورودی دیگری نیز به شهرداری تهران داریم.


امانی تأکید کرد: سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر تأمین نیروی انسانی شهر تهران مانند حامیان شهر منفذ ورودی نیرو به شهرداری تهران هستند.


وی ادامه داد: اینکه فرمودند در این دوره تعداد نیروی انسانی را ۱۳ درصد در شهرداری کسر کردیم درحالی‌که من در همان جلسه غیرعلنی هم اعلام کردم شما که کمیته شفافیت در شهرداری به راه انداختید ای‌کاش لیست این ۱۳ درصد را از شهرداری رفتند را در سامانه شفافیت ارائه می‌دادید.


عضو شورای شهر ششم تهران بیان کرد: در چند شرکت نیروی انسانی نسبت به سال ۹۶ دو برابر شده است حال چگونه می‌خواهید وجدان عمومی کارکنان شهرداری را پاسخ دهید با اصلاح کاغذی و عدد سازی نمی‌توان آمار درست کرد.


امانی گفت: شما رسماً در رسانه ملی گفتید که اعتقادی به کار زیرساخت در شهر تهران نداریم، همچنین زیرساخت‌های شهر تهران در دوره‌های قبلی کامل شد بزرگراه‌ها، پل‌ها و تونل‌ها ساخته شد و حال نیایید هیچ را با همه مقایسه کنید.


وی ادامه داد: نباید فلش بزرگراه سازی و زیرساخت‌سازی را قرمز نشان دهید و بعد مترو را سبز نشان دهید درحالی‌که یک کیلومتر مترو ساخته نشده است قیاس مع‌الفارق را چگونه باید پذیرفت؛ در این شورا ۱۲ نفر از معاونان و مدیرانی هستند که سال‌ها خاک خوردند و اطلاعاتشان دقیق است.


امانی بیان کرد: خواهش دارم از عزیزان که طرح دو فوریتی برای تهیه سند تغییر و تحول تصویب کنند تا از این گزارشات متناقض جلوگیری شود.


انتهای پیام/۴۰۷۶/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته