دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرماندار ویژه مرند در دانشگاه آزاد اسلامی:

روابط‌عمومی‌ها مجاز به وارد شدن به بازی‌های سیاسی انتخاباتی نیستند

دومین همایش روابط‌عمومی‌های شهرستان مرند عصر دیروز در محل دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. فرماندار ویژه مرند در این مراسم تاکید کرد که روابط عمومی‌ها مجاز به وارد شدن به بازی‌های سیاسی انتخاباتی نیستند
کد خبر : 59871

به گزارش خبرنگار آنا، تقی کرمی در ابتدای این همایش با محکوم کردن جنایات آل سعود و اعدام ناحق شیخ نمر تصریح کرد: مردم برای ابراز احساسات خود نباید جلو‌تر از مسؤولین نظام حرکت کنند.


معاون استاندار و فرماندار وِیژه مرند، با اینکه ریاست محترم جمهوری طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام غیراسلامی و غیرانسانی دولت عربستان از اقدامات برخی افراد در داخل کشور گله‌مند بودند، گفت: مردم نباید در شبکه‌های اجتماعی با توهین به مقامات کشوری اقدام ناپسند افراد در مقابل سفارت عربستان را توجیه کنند زیرا تعدّی به سفارت کاری غیرقانونی است.


این مسئول صحبت‌های خود را حل محور ارتباطات و روابط عمومی‌ها ادامه داده و اظهار کرد: در طول تاریخ یکی از اساسی‌ترین نقش‌ها در توسعه بشریت را ارتباطات ایفا کرده است که بنیان اصلی آن روابط عمومی‌ها و اصحاب رسانه است.


وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها چشم، گوش و چراغ سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستند، بیان کرد: روابط عمومی یعنی هنر زندگی اجتماعی و آیینه زیبایی‌ها که در صورت نبود آن، سازمان یا دستگاه اجرایی کاربرد واقعی نخواهد داشت.


فرماندار مرند اصحاب رسانه را نیز امین مردم دانست و افزود: سرعت، دقت و صحّت سه رکن اصلی است که باید مبنای نوشتاری، گفتاری و کرداری اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ها قرار بگیرد

کرمی در مورد عملکرد روابط عمومی‌ها گفت: این واحد باید بازخورد دوجانبه داشته باشد به طوریکه همزمان رضایت مدیر دستگاه را جلب کند و همچنین مدافع منافع مردم باشد زیرا در غیراینصورت اگر روابط عمومی تنها به تمجید بپردازد باعث انحطاط سازمان و برعکس آن یعنی فقط به فکر جذب مشتری باشد باعث تضعیف سازمان یا دستگاه اجرایی می‌شود.


فرماندار مرند اصحاب رسانه را نیز امین مردم دانست و افزود: سرعت، دقت و صحّت سه رکن اصلی است که باید مبنای نوشتاری، گفتاری و کرداری اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ها قرار بگیرد.


این مسئول انتخابات اسفند ماه سال جاری را سرنوشت ساز‌ترین رویداد سال معرفی کرد و گفت: اصلیترین رسالت روابط عمومی‌ها و خبرنگاران تشویق و ترغیب افکار عمومی، آگاهی بخشی و بسترسازی برای مشارکت گسترده ملّت در انتخابات است.


وی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها می‌توانند به انتخاب اصلح مردم کمک کنند اما مجاز به وارد شدن به بازی‌های سیاسی انتخاباتی نیستند و نمی‌توانند از موقعیت خود برای معرفی مصداقی کاندیدا‌ها استفاده کنند در غیر اینصورت مرتکب جرم شده‌اند.


معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند ضمن بیان حساسیت بالای انتخابات شهرستان مرند و جلوگیری از ایجاد هرگونه آشوب، دل نگرانی و اضطراب در شهر، اظهار کرد: رسالت و وظیفه اصلی اهالی رسانه پمپاژ آرامش و تشویق مردم به حضور پرشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی می‌باشد.


کرمی وظیفه اصلی فرمانداری در انتخابات را نیز دفاع از صحّت و سلامت انتخابات و دفاع از آبرو و حیثیت کاندیدا‌ها اعلام کرد و بیان داشت: عظمت و شکوه انتخابات به این است که مردم حتّی نسبت به یک رأی نیز دل نگرانی نداشته باشند زیرا رأی و انتخاب مردم ارزشمند‌تر می‌باشد.


رئیس واحد مرند هم با خیرمقدم به شرکت کنندگان در دومین همایش روابط عمومی‌های شهرستان مرند و محکوم کردن جنایات آل سعود و به ناحق شهید کردن شیخ نمر گفت: امروزه روابط عمومی‌ها ‌ با دارا بودن علم، هنر و برقراری ارتباط موثر می‌توانند چهره یک اداره و نهاد را به بهترین شکل به مخاطبان معرفی نموده و باعث موفقیت و پیشرفت یک سازمان باشد.



دکتر علی رضایی افزود: امروزه در ســایهٔ تحــولات صورت گرفته در همه جنبه‌های زندگی مردم فلســفه وظایف حرفه‌ای بســیاری از مشــاغل دچار تغییر و دگرگونی و پیشرفت شده است و روابط عمومی‌ها نیز باید خود را از سنتی به روابط عمومی مدرن والکترونیک ارتقاء دهند و از ابزراهای مدرن برای تبلیغات به بهترین شکل استفاده کنند.


رئیس واحد مرند بر اهمیت و جایگاه روابط عمومی‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اهمیت و جایگاه خاصی به روابط عمومی‌ها بخشیده و به ارتقاء شغلی روابط عمومی‌ها اهمیت داده و جایگاه روابط عمومی‌ها را در تمامی واحد‌های دانشگاهی بالا برده است و حتی به یک روابط عمومی فعال در سیستم دانشگاه آزاد اسلامی از طرف خبرگزاری آنا و روزنامه فرهیختگان تشویق و پاداش تعلق می‌گیرد.


وی عنوان کرد: روابط عمومی‌ها آینه و نماد سازمان و نهاد‌ها هستند و کار کردن در روابط عمومی یعنی عشق ورزیدن به کار خود و روابط عمومی فعال در مرحله اول باید علاقمند به شغل خود و در مرحله دیگر دارای تخصص و هنر خلاق بوده و در این صورت می‌تواند برند نماد یک سازمان باشد.


در ادامه دکتر فرج‌پور استاد و مدرس دانشگاه به بحث در مورد وظایف مدیران روابط عمومی و شرح وظایف آنها پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب