دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون وزیر راه خبر داد؛ رفع موانع و کاهش مداخله‌گران در ورود و خروج کالاهای ترانزیتی

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس برآورد کارشناسان امکان افزایش ظرفیت ترانزیت از مسیر ایران تا ۵۵ میلیون تن در سال وجود دارد، گفت: برای تسهیل ترانزیت از کشور باید موانع برداشته شود و با حفظ مراقبت‌های امنیتی تعداد مداخله‌گران در ورود و خروج کالا را کاهش داد.
کد خبر : 59839

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی با بیان اینکه علاوه بر توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقلی٬ وزارت راه و شهرسازی به دنبال توسعه نرم‌افزاری، هوشمند‌سازی حمل‌و‌نقل، کاهش تعرفه‌های جابجایی بار و کاهش زمان توقف بار در مرزها است٬ اظهار کرد: ایران به عنوان هاب منطقه به لحاظ جغرافیایی بهترین نقطه برای عبور کالاها از طریق دریا و جاده است.


وی تصریح کرد: وجود بنادر شمالی و جنوبی و چند کریدور در شرق و غرب کشور نیز نمونه‌های بارزی از توان و ظرفیت حمل‌ونقلی ایران است که با همکاری کمیسیون اقتصادی- اجتماعی آسیا پسیفیک سازمان ملل بیش از پیش فعال می‌شود.


امینی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران در مسیر کریدور شرقی-غربی از آسیای میانه به اروپا و کریدور شمالی - جنوبی از بندر هند به سن‌پترزبورگ روسیه قرار دارد بنابراین از موقعیت جغرافیایی بسیار ممتازی برخوردار است.


معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اکنون ظرفیت ترانزیت ۳۰ میلیون تن بار از مسیر ایران وجود دارد گفت: متاسفانه به خوبی از این ظرفیت استفاده نمی‌شود که بخشی از آن به تنش‌های منطقه‌ای مربوط می‌شود.


وی اضافه کرد: باید برای ترانزیت بارهایی که از سمت غرب چین منتقل می‌شوند، برنامه‌ریزی کرد و راهبرد مشخص برای تسهیل عبور و مرور کالاهای ترانزیتی از مسیر ایران داشت.


امینی خاطر نشان کرد: برای تسهیل ترانزیت از کشور باید موانع فیزیکی و غیر فیزیکی برداشته شود و با حفظ مراقبت‌های امنیتی تعداد مداخله‌گران در ورود و خروج کالا را کاهش داد تا علاوه بر توسعه ظرفیت‌های حمل و نقل داخل کشور، به توسعه حمل و نقل منطقه نیز کمک کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب