دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سخنگوی ارشاد: نمی‌خواهیم موضوع حج سیاسی شود/ هنوز مأمور خاطی فرودگاه جده مجازات نشده که عمره را بازگشایی کنیم

حسین نوش‌آبادی در نشست خبری صبح امروز خود، قطع روابط دیپلماتیک از سوی عربستان را عجولانه و نابخردانه خواند و آینده روند اعزام حجاج را به رفتارهای بعدی مسئولان این کشور معطوف دانست.
کد خبر : 59714

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، بیست و دومین نشست خبری سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز دوشنبه 14 دی‌ماه برگزار شد. حسین نوش‌آبادی در ابتدای این نشست، ضمن ابراز تسلیت به دلیل شهادت شیخ نمر؛ روحانی شیعه اعدام شده توسط حکومت عربستان، به بیان توضیحاتی درباره روابط دیپلماتیک ایران و این کشور پرداخت.


وی گفت: «قطع روابط دیپلماتیک از سوی عربستان، رفتاری عجولانه و حاصل بی‌تدبیری حکام عربستان است و نشان دیگری از سردرگمی‌هاشان در سرپوش‌گذاری روی سایر جنایت‌هایی که مرتکب شده‌اند.»


نوش‌آبادی درباره اتفاقاتی که اخیرا در کنسولگری و سفارت عربستان رخ داده، ضمن بیان این مطلب که تجمع و تعرضات قانونی نبوده، اظهار داشت: «من از ورود به حوزه سیاست و امور خارجه پرهیز دارم اما اقدامات صورت گرفته در زمینه هجوم به سفارت و کنسول‌گری، مشکوک بوده و از طرف مردم نبوده است. همچنین عناصر مشکوک شناسایی و پرونده‌ها تحویل مقامات قضایی داده شده اند.»


سخنگوی ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود درباره آینده شرایط اعزام حجاج افزود: «اقدام عملی که پیش از این ایران درباره حج عمره به دلیل هتک حرمت مأموران فرودگاه جده علیه نوجوانان ایرانی انجام شد،‌این بود که حج عمره تا زمانی که متخلفان تنبیه نشوند، تعطیل شد. ما بر این تصمیم باقی هستیم اما تا امروز اقدام عملی از سوی حکومت عربستان شاهد نبوده‌ایم.»


وی درباره حج تمتع نیز خاطر نشان کرد: «قطع روابط دیپلماتیک، قطعا بر رویه روابط فرهنگی و اعزام حجاج ‌تاثیر خواهد گذاشت. البته در مساله حجاج، هدف سیاسی نشدن این فریضه دینی بوده چون همه مسلمانان حق مشرف شدن به مکه مکرمه را دارند. ولی به‌هرحال فعلا نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم و باید ببینیم مسئولان عربستانی چه رفتاری را در پیش می‌گیرند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: حج
ارسال نظر
هلدینگ شایسته