دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۳۰ درصد زائران حج امسال افراد بالای ۶۵ سال هستند

۳۰ درصد زائران حج امسال افراد بالای ۶۵ سال هستند
عربستان از افزایش میانگین سنی زائران و حجم بالای استفاده از ویلچر برای تردد زائران خبر داده است. بنابراین، امسال افرادی برای راهنمایی و استفاده از ویلچر در مسیر تردد زائران مستقر هستند.
کد خبر : 850198

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تعداد زائران حج تمتع امسال نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده و عربستان دیگر محدودیتی برای پذیرش زائران اعلام نکرده است.

بر همین اساس هم زائرانی که در چند سال اخیر به دلیل محدودیت سنی امکان تشرف به حج تمتع نداشتند، امسال راهی این سفر شده‌اند. در این میان زائران ایرانی که بیش از ۶۵ سال داشته و نتونسته بودند حاجی شوند، امسال به زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند و روند اعزام‌ها در حال انجام است.

البته بر اساس برنامه سازمان حج و زیارت تعداد قابل توجهی از زائران ایرانی بیش از ۶۰ سال دارند و میانگین سنی زائران هم بالاست.

این اتفاق فقط درباره ایران نیست. بلکه در سایر کشور‌ها هم تعداد زائران میانسال نسبت به گذشته افزایش یافته است و حتی در زیارت دوره حرم نبوی هم وجود ولیچر‌ها گواه این ادعاست.

در مسجدالنبی و مسجدالحرام هم عربستان افرادی را برای راهنمایی استفاده از ویلچر در مسیر‌ها و به ویژه پله‌های برقی مستقر کرده است تا زائران دچار مشکل نشوند.

عربستان حتی اعلام کرده که ۳۰ درصد زائران حج امسال را افراد بالای ۶۵ سال تشکیل می‌د‌هند که این رقم نسبت به گذشته قابل توجه است. امسال ۲.۵ میلیون زائر از کشور‌های مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند که البته احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته