دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مرکز عملیات‌های پزشکی مکه چه خدماتی می‌دهد؟

مرکز عملیات‌های پزشکی مکه چه خدماتی می‌دهد؟
مرکز عملیات‌های پزشکی مکه علاوه بر درمان روانی دارای 194 تخت مجهز به امکانات مختلف مانند آزمایشگاه‌های پزشکی، رادیولوژی، آمبولانس و داروهای کافی برای این فصل از حج است.
کد خبر : 851920

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک بیمار مبتلا به مشکلات روحی، که نمی‌توانست بخوابد و کل شب گریه می‌کرد، در حالی که بیمار دیگر حاضر نبود دارو بخورد، چون نگران بود که تاثیر دارو‌ها اجازه ندهد تا روی اعمالش در موسم حج تمرکز کند.

این دو تنها دو مورد از مواردی بودند که به مرکز بهداشت دکتر احمد فهمی مراجعه کرده بودند. دکتر احمد فهمی در مصاحبه با ساندیلی گفت: «اخیراً بیماری به این مرکز مراجعه کرده بود که بیماری‌اش حاد نبود، اما آن بیمار از یک مشکل روانی عمق رنج می‌برد و مدام از خود می‌پرسید که چرا خداوند او را امتحان می‌کند و نمی‌تواند شب‌ها بخوابد؛ و ما به شکر خدا توانستیم این مشکل را حل کنیم و او توانست این مشکل را پشت سر بگذارد و به حالت طبیعی باز گردد.

«به طور متوسط، بیمارانی که در این بخش پذیرش می‌شوند اغلب دچار استرس و اضطراب هستند و ما در این مرکز کمکشان می‌کنیم تا بر مشکلات روانی خود غلبه کنند و قدرت لازم برای رویارویی با شرایط دشوار را به دست بیاورند و بتوانند فرضیه حج خود را به بهترین نحو به پایان برسانند.»

به گفته او، درمان یا مراقبت روانی یا معنوی مکمل خدمات بهداشتی است و در کشور‌های توسعه یافته‌ای مانند بریتانیا و امریکا تست شده و اجرا می‌شود.

در عین حال، مرکز عملیات‌های پزشکی مکه علاوه بر درمان روانی دارای ۱۹۴ تخت مجهز به امکانات مختلف مانند آزمایشگاه‌های پزشکی، رادیولوژی، آمبولانس و دارو‌های کافی برای این فصل از حج است.

این مرکز همچنین دارای ۱۲ متخصص بیماری‌های تنفسی، طب اورژانس، ارتوپدی و ... است. گفته می‌شود این مرکز به مدد امکانات و توانی که دارد حتی قادر است با میکروب‌ها و ویروس‌های جدید درطول حج نیز رو به رو شود.




 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته