دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هشدار معاون وزیر نفت: گاز را درست مصرف کنیم، سرمای شدید در راه است

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به کاهش دمای هوا در هفته آینده باید تلاش شود در مصرف گاز صرفه‌جویی کنیم.
کد خبر : 59550

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، حمیدرضا عراقی در مراسم امضای موافقتنامه همکاری انجام طرح‌های اولویت‌دار حوزه پایین دست صنعت نفت با دانشگاه‌های برگزیده، به کاهش درجه هوا در هفته آینده اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود درجه حرارت مناسب در بخش‌های مختلف کشور رعایت شود چرا که هفته آینده علاوه بر سرمای شدید، آلودگی هوا خواهیم داشت.


مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و محمد فرهادی، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری را در این مراسم مقدمه انجام یک کار درست و منسجم دانست و تصریح کرد: باید به این موضوع باورداشت که کار مطالعه طرح‌های اولویت‌دار حوزه پایین دست صنعت نفت باید با تدبیر و درایت انجام شود تا به نتیجه مطلوب برسد.


عراقی بیان این که بعد از اتحاد در بخش کارهای مطالعاتی می توان از این طرحها پشتیبانی کرد، ادامه داد: ایجاد رقابت قطعا در این زمینه می‌تواند به پیشبرد اهداف کمک کند و بدون رقابت این کار به نتیجه نمی‌رسد.


معاون وزیر نفت به سه طرح اولویت‌دار شرکت ملی گاز ایران برای سپردن به دانشگاه‌ها اشاره و بیان کرد: تدوین دانش فنی فرآیند مینی ال ان جی و تجهیزات کلیدی آن، تدوین دانش فنی فرآیندهای شیرین‌سازی و ساخت کاتالیستها و تدوین و توسعه دانش فنی ساخت تجهیزات از جمله توربین و کمپرسور به ترتیب به دانشگاه‌های تهران، پژوهشگاه صنعت نفت و علم و صنعت ایران و شرکت او تی سی سپرده شد.


بر اساس این گزارش، موافقتنامه همکاری ١٢ طرح اولویت‌دار حوزه پایین دست صنعت نفت صبح امروز با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت و محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری میان مدیران عامل سه شرکت اصلی تابعه وزارت نفت و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی امضا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته