دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری نخستین دوره جشنواره ایده‌های برتر«استارتاپ ویکند» در واحد میانه/ تجلیل از ایده‌های بر‌تر

نخستین دوره جشنواره ایده‌های بر‌تر (استارتاپ ویکند) به همت حوزه معاونت پزوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی به مدت سه روز متوالی در این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 59397

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون پژوهش و فناوری واحد میانه در این باره گفت: در روز اول جشنواره ایده‌های بر‌تر استارتاپ ویکند از بین ۴۰ ایده، ۱۰ ایده وارد مرحله بعدی شد.


دکتر علی فرامرزی اضافه کرد: همچنین در روز دوم امکانات مورد نیاز از سوی دانشگاه در اختیار ۱۰ ایده بر‌تر قرار گرفت تا افراد بتوانند ایده‌های خود را عملیاتی کنند و داوران جشنواره نیز درباره آنها نظر و امتیاز لازم را اعمال کنند.


فرامرزی ادامه داد: در آخرین روز جشنواره، ایده علی قنبری و نادر ساعدی با عنوان سیستم راهنمای توریستی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، مهدیه حاجی‌پور و گیلدا قربانی با ایده دست بند هوشمند بیماران خاص از دانشکده فنی و مهندسی میانه، علی، احسان و محمد قره‌داغی با ایده آمبولانس پرنده از دانشگاه غیرانتفاعی سراج تبریز و امین آقانیا با ایده دستگاه چندکاره خردکردن گوشت تک نفره از دفتر نخبگان حضرت صاحب الزمان میانه به ترتیب مقام‌های اول تا چهارم را از آن خود کردند و از سوی هیات داوران به عنوان چهار ایده بر‌تر جشنواره انتخاب شدند.


معاون پژوهش و فناوری واحد میانه در مورد این جشنواره خاطرنشان کرد: جشنواره ایده‌های بر‌تر یک رویداد آموزشی عملی در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) بر‌گزار می‌شود. در این برنامه شرکت کنندگان دارای ایده به همراه برنامه نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح و با تشکیل گروه‌های کاری نسبت به ارائه مدل کسب و کار ایده‌هایشان اقدام کنند.


فرامرزی تصریح کرد: این برنامه جهانی تا بحال در بیشتر شهرهای جهان بر‌گزار شده و بدین طریق شبکه‌ای از مشتاقان کارآفرینی ایجاد شده است. در شروع استارتاپ ویکند ایده‌های زیادی مطرح می‌شوند اما آنچه در این برنامه اهمیت فراوان دارد، عملیاتی کردن مجازی ایده‌های برگزیده با رعایت اصول کسب و کار است.


بعد از اختتامیه این جشنواره دکتر علی سلمان‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با حضور چند تن از مسئولان دانشگاه در محل دفتر ریاست از برگزیدگان و دست اندرکاران جشنواره ایده‌های بر‌تر تجلیل به عمل آورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته