دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صعود تیم کوهنوردی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به قله شاهان‌کوه بختیاری

تیم کوهنوردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به قله شاهان کوه بختیاری (بلندترین قله استان اصفهان) به ارتفاع ۴ هزار و ۴۰ متر صعود کرد.
کد خبر : 591165
کوهنوردی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شهرکرد، تیم کوهنوردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به قله شاهان‌کوه بختیاری بلندترین قله استان اصفهان به ارتفاع ۴ هزار و ۴۰ متری صعود کرد.


قله شاهان‌کوه بختیاری با ارتفاع ۴ هزار و ۴۰ متری از سطح دریا در ۲۰ کیلومتری فریدون‌شهر واقع شده و بلندترین قله استان اصفهان است.


چکاد شاهان‌کوه روی خط‌الرأسی با همین نام و طولی بیش از ۴۳ کیلومتر قرار گرفته که جهت کلی آن همسو با محور اصلی زاگرس یعنی شمال غربی ـ جنوب شرقی است و از کوه‌های متعددی تشکیل شده که از شرق به غرب عبارتند از: دری، دودکشان، چال روغن، شاهانکوه، جه جر، گورمیشان، دره غول، لاشوم، برد خیمه، چال میشان و مارک. البته در محدوده‌های شاهانکوه، گورمیشان و لاشوم تراکم زیادی از قله‌ها مشاهده می‌شود.


شاهان‌کوه از دره وهرگان در ۴۰ کیلومتری باختر شمالی فریدون‌شهر آغاز شده و به سوی جنوب خاوری تا دره آب میدانک، ۲۵ کیلومتری جنوب باختری فریدون‌شهر به طول حدود ۴۳ کیلومتر و عرض متوسط آن ۱۰ کیلومتر ختم می‌شود.


میزان بارندگی سالانه رشته‌کوه شاهان‌کوه بین ۸۰۰ تا یک‌هزار میلی‌متر و میانگین دمای سالیانه آن بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است.


رودخانه خدنگستان دارای آب ترزه، آب سه پستان و آب سرداب بوده و چشمه لنگان در شمال این رشته کوه قرار دارد.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته