دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست تخصصی

راهکارهای عملی وحدت حوزه و دانشگاه در واحد بناب بررسی شد/ هنوز وحدت واقعی بین دانشگاه و حوزه محقق نشده است

نشست تخصصی راهکارهای عملی وحدت حوزه و دانشگاه با حضور مسئولان و اساتید حوزه علمیه و دانشگاه‌های بناب در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب برگزار شد.
کد خبر : 59018

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اصغری از استادان حوزه با تبیین معنای واقعی وحدت گفت: امروز و بعد از گذشت حدود سی سال، هنوز وحدت واقعی بین دانشگاه و حوزه محقق نشده است.


این استاد برجسته حوزه افزود: وحدت بین حوزه و دانشگاه باید طوری باشد که موجب اصطکاک و تزاحم بین این دو نهاد نشود. زمانی دانشگاه و حوزه به وحدت خواهند رسید که علوم طبیعی و علوم دینی در کنار هم و مطابق با هم بوده و محصول مشترک آنها تبدیل به قانون و آیین زندگی جامعه شود.


دکتر احمد امیری سرپرست دانشگاه آزاد بناب در این نشست به تداوم این نشست‌ها و همکاری بیش از پیش دانشگاه و حوزه در جهت اسلامی شدن دانشگاه‌ها تاکید کرد.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد بناب نیز به تشریح اهداف تشکیل این نشست پرداخته و گفت: با توجه به مذاکراتی که بین دانشگاه آزاد اسلامی بناب و حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب انجام گرفته، دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در شهرستان بناب در حال شکل گیری است.


حجت الاسلام کاشف افزود: با توجه به پتانسیل های کافی و وافی دانشگاهها و حوزه شهرستان بناب، این دبیرخانه کار خود را از امروز شروع کرده و ضمن تشکیل جلسات متعدد، اهداف گوناگونی را پیگیری خواهد کرد که از جمله می توان تعریف صحیح از مفهوم وحدت بین حوزه و دانشگاه، بررسی راهکارهای علمی و عملی برای تحقق این هدف، بررسی چالشهای فکری موجود در این موضوع، تبیین نظریه های بزرگان و عالمان پیرامون این موضوع، شناخت آفتها و موانع پیش رو و افزایش فضای دوستی و محبت بین حوزه و دانشگاه را نام برد.


در ادامه جلسه، حضار از بیانات و نصایح مدیریت حوزه علمیه بناب حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمجید باقری بنابی استفاده کردند و همچنین تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه به بیان دیدگاه‌های خود در این باره پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته