دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1400 - 13:29
یک عضو شورای شهر:

حقوق شهروندان در کمیسیون ماده ۱۰۰ تضییع می‌شود

یک عضو شورای شهر گفت: یکی از اشکالات قانونی و حقوقی وارده به ماده ۱۰۰، این است که دبیرخانه این کمیسیون نزد شهرداری بوده و این سازمان یکی از طرف‌های پرونده و در جایگاه شاکی است که منجر به تضییع حقوق شهروندان می‌شود.
کد خبر : 583297
علی اعطا

به گزارش خبرنگار شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، علی اعطا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکری به اداره کل اداری و اجرایی کمیسیون های ماده ۱۰۰ گفت: یکی از اشکالات قانونی و حقوقی که به ماده ۱۰۰ وارد است، این است که دبیرخانه این کمیسیون نزد شهرداری است و شهرداری نیز یکی از طرف‌های پرونده ها کمیسیون ماده ۱۰۰ و در جایگاه شاکی است.


وی عنوان کرد: این موضوع موجب می شود، علیرغم استقلال اعضای کمیسیون ها، گاهی تفاهم‌ های غیرمتعارفی در جهت هدایت محتوا و فرایندها بین اداره کل ماده صد به عنوان دبیرخانه ومتاطق شهرداری به عنوان شاکی صورت گیرد.


این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این‌که اعضای کمیسیون‌ها مستقل‌اند و هر کمیسیون متشکل از سه عضو است (قاضی، نماینده وزارت کشور، عضو شورای شهر)؛ و با استقلال عمل می کنند و رای می دهند افزود: اما بدنه کارشناسی، تنظیم شکایت، فرایندها و ... در اختیار مجموعه اختیار شاکی است.


اعطا با اشاره به این‌که در چهارسال گذشته، اینجانب به نمایندگی از شورای شهر تهران عضو کمیسیون ماده۱۰۰ بودم، افزود: به نظر من یکی از مشکلات کمیسیون‌های ماده۱۰۰ احتمال تضییع حقوق شهروندان در برخی پرونده هاست.


انتهای پیام/۴۱۶۱

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته