دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1396 - 12:11
رئیس شورای شهر تهران:

نمایندگان شورای شهر در کمیسیون ماده 100 با تخلفات جدی برخورد کنند

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر نظارت نمایندگان شورا در کمیسیون ماده 100 بر تخلفات گفت: حضور نمایندگان شورا در کمیسیون ماده 100 می‌تواند شبهه‌هایی را به وجود آورده و سبب آبرو ریزی برای شورا شود.
کد خبر : 206800

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی در دومین جلسه شورای پنجم شهر تهران با بیان اینکه در قانون شهرداری‌ها کمیسیون ماده 100 برای بررسی و جلوگیری از فعالیت سازندگان بی قانون تشکیل شده است، اظهار کرد: در اجرای قانون به درستی عمل نشده و این به خاطر این است که شهرداری‌ها نیازمند درآمدهای مالی بودند.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش تعداد پرونده‌های کمیسیون ماده 100 اضافه کرد: تعداد پرونده‌های ماده کمیسیون 100 افزایش یافته و باید به این موضوع توجه شود که از تخلفات ساختمانی از ابتدای ساخت و سازها جلویگری شود.


وی ادامه داد: قانون پیش‌بینی کرده که از یک دوم تا سه برابر قیمت منطقه‌ای برای متخلفان جریمه در نظر گرفته شود و این موضوع سبب شده که فساد به وجود آید.


هاشمی تاکید کرد که قانونگذار دست کمیسیون ماده 100 را باز گذاشته و همین موضوع شرایط را برای احتمال گرفتن رشوه پیش می‌آورد.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران خواستار نظارت نمایندگان شورا در کمیسیون ماده 100 بر تخلفات شد و اظهار کرد: افرادی که می‌خواهند عضو کمیسیون ماده 100 شوند باید نظارت کافی داشته باشند؛ حضور نمایندگان شورا در کمیسیون ماده 100 می‌تواند شبهه‌هایی را به همراه داشته و سبب آبرو ریزی برای شورای شهر شود.


لازم به ذکر است در جلسه امروز شورا، 10 نماینده شورای اسلامی شهر تهران در کمیسیون ماده 100 انتخاب شدند.
علی اعطا، محمود میرلوحی، افشین حبیب زاده، محمد علیخانی، محمد سالاری، حسن خلیل آبادی، آرش حسینی میلانی، سیدحسن رسولی، صدراعظم نوری و زهرا نژاد بهرام با رای اعضای به عنوان نماینده شورای شهر تهران در کمیسیون های 10 گانه ماده 100 تهران انتخاب شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته