دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1400 - 11:01

بازه امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی افزایش می‌یابد

بازه امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تا ۳۱ تیرماه افزایش می‌یابد.
کد خبر : 583249
سردر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و کنکور گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بر اساس دستورالعمل جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بازه امتحانات دانشجویان افزایش می‌یابد.


تعداد جلسات برگزاری امتحانات در هر روز می‌تواند از ۴ جلسه به حداکثر ۷ جلسه امتحانی افزایش یابد و به نحوی برنامه‌ریزی شود که ساعات شروع و پایان امتحانات در هر روز از ساعت ۸ صبح تا حداکثر ۲۱ باشد.


با توجه به برگزاری امتحانات در بستر مجازی واحدهای دانشگاهی موظف هستند توزیع مناسبی از امتحانات در طول روز و کلیه روزهای هفته در بازه زمانی ذکر شده در تقویم آموزشی ابلاغی داشته باشند.


در صورتی که تعداد کل دانشجویان شاغل به تحصیل در واحد کمتر از ۵ هزار نفر است سقف مجاز دانشجو برای شرکت در امتحان به‌طور هم‌زمان در هر سانس امتحانی معادل یک دهم تعداد کل دانشجویان در نظر گرفته شود در واحدهای با تعداد کل دانشجویان بیش از ۵ هزار نفر، سقف مجاز یاد شده در هر سانس یک پانزدهم تعداد کل دانشجویان است.


واحدها و مراکز دانشگاهی موظف هستند حداکثر تا تاریخ ۱۰ خردادماه تاریخ امتحان همه دروس مربوط به نیمسال جاری را در سامانه آموزشیار درج کنند. پس از تاریخ یاد شده امکان ویرایش اطلاعات در سامانه آموزشیار برای برنامه‌ریزی در سامانه‌های دان و وادانا غیرفعال می‌شود.


در واحدهای دانشگاهی که به دلیل ضوابط گفته شده امکان برگزاری امتحانات مطابق تقویم آموزشی در بازه اعلام شده ۱۲ تیرماه تا ۲۴ تیرماه وجود ندارد، بازه زمانی برگزاری امتحانات نیمسال جاری حداکثر تاریخ ۳۱ تیرماه برنامه‌ریزی و اقدام شود.


واحدهای دانشگاهی در اسرع وقت نسبت به اطلاع‌رسانی لازم در خصوص تغییر برنامه زمانی امتحانات پایان‌ترم اقدام کنند.


انتهای پیام/۴۰۴۰/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته