دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1394 - 11:19

تجلیل از 21 استاد و دانشجوی پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

۱۲ استاد، ۹ دانشجو، یک کارمند، ۳ تیم، یک انجمن و یک عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در دهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و نخبگان بر‌تر دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی تجلیل شدند.
کد خبر : 57304

به گزارش خبرنگار آنا، رییس واحد تهران مرکزی و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در دهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و نخبگان بر‌تر واحد تهران مرکزی اظهار کرد: دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در حال حاضر در جوامع علمی دنیا نقش آفرینی می‌کنند.
دکتر مهرداد نوابخش در جمع پژوهشگران، نخبگان و مخترعین این واحد بزرگ دانشگاهی در سخنانی اظهار کرد: واحد تهران مرکزی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های حضوری در کشور است.


وی با بیان اینکه دانشگاه اعتبار هر کشور است گفت: اعضاء هیئت علمی سرمایه‌های اصلی هر دانشگاه هستند و در حال حاضر واحد تهران مرکزی به جهت داشتن یکهزار و ۴۰۰ عضو هیئت علمی برجسته و متخصص در رشته‌های علوم انسانی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، علوم پایه و... بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی در ایران است.



نوابخش با قدردانی از تفکر و تلاش جمعی مسئولین و مدیران اسبق این واحد دانشگاهی تصریح کرد: امروز واحد تهران مرکزی با داشتن ۲۰۰ رشته در مقطع دکتری به سمت کیفی سازی حرکتی رو به رشد دارد.


فیض بخش از راه اندازی اولین مرکز رشد در این واحد بزرگ دانشگاهی خبر داد و گفت: این واحد دانشگاهی ۴۰ انجمن دانشجویی فعال دارد و همچنین در بازسازی و نوسازی پارک علم و فناوری اقداماتی انجام داده است و پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل شده است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تاکید بر گسترش اقتصاد دانش بنیان از پژوهشگران و نخبگان حاضر در جلسه خواست تا درکاربردی کردن مقالات ISI و طرح‌های تحقیقاتی تلاش بیشتری کنند.


وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر در تولید علم به ویژه در حوزه علوم انسانی موفق عمل کرده است.


بر اساس این گزارش دکتر علیرضا فیض بخش معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی هم در این مراسم به صورت اجمالی گزارشی از فعالیت‌های این حوزه را در ۴ماه تصدی خود به عنوان سکاندار پژوهش واحد تهران مرکزی تشریح کرد و گفت: در خصوص شرکت‌های دانش بنیان اقدامات گسترده‌ای بعمل آمد و ۱۲ شرکت دانش بنیان با رشد بالایی به تصویب رسید.


وی افزود: این شرکت‌ها در عرصه‌های مختلف علوم فعالیت دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت‌های مشاوره‌ای، دارویی، فنی و مهندسی اشاره کرد.


فیض بخش در خصوص رشد مجلات و مقالات علمی اذعان داشت: در ۴ ماه گذشته تهران مرکزی در زمینه مجلات وزارتین با رشد ۱۵درصدی، مقالات علمی با رشد ۲۳ درصدی و مقالات پژوهشی با رشد ۷ درصدی برخوردار بوده است.


معاون پژوهش و فناوری واحد تهران مرکزی در ادامه در خصوص بهینه سازی کتابخانه‌های این واحد بزرگ دانشگاهی افزود: همچنین در این مدت کوتاه ۸ هزار عنوان کتاب فارسی، دوهزار۳۰۰ عنوان کتاب لاتین و ۱۵ هزار عنوان EBOOK در اختیار دانشجویان قرار گرفت.


وی از راه اندازی اولین مرکز رشد در این واحد بزرگ دانشگاهی خبر داد و گفت: این واحد دانشگاهی ۴۰ انجمن دانشجویی فعال دارد و همچنین در بازسازی و نوسازی پارک علم و فناوری اقداماتی انجام داده است و پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل شده است.


این مسئول، انعقاد ۱۴ تفاهم نامه با موسسات مختلف و اجرایی کردن تفاهم نامه با ناجا، جذب اعضاء باشگاه پژوهشگران جوان با رشد ۵/۲ درصدی، افزایش و تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، کتب تالیفی، سایت، کتب ترجمه شده، طرح‌های پژوهشی داخلی و برون دانشگاهی، گسترش IT، شبکه اینترنت، گسترش تجهیزات کمک آموزشی و... را از دیگر دستاوردهای این حوزه برشمرد.



فیض بخش از احداث مرکز شفای غرب استان تهران با همکاری واحد تهران مرکزی خبر داد و گفت: مجوز ساخت پارک علم و فناوری مرکز شفای غرب استان تهران واقع در مرکز گرمدره گرفته شد و با همکاری حوزه معاونت عمران دانشگاه آزاد اسلامی در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می‌رسد.


این گزارش حاکی است، دکتر کریم زارع رییس باشگاه نخبگان و پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: تهران مرکزی قلب دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاههای کشور و خاورمیانه است.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ثمره انقلاب اسلامی است خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یادگار امام (ره) می‌باشد که در حال حاضر شهرت جهانی دارد.


فیض بخش از احداث مرکز شفای غرب استان تهران با همکاری واحد تهران مرکزی خبر داد و گفت: مجوز ساخت پارک علم و فناوری مرکز شفای غرب استان تهران واقع در مرکز گرمدره گرفته شد و با همکاری حوزه معاونت عمران دانشگاه آزاد اسلامی در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می‌رسد

زارع با اشاره به بخشنامه جدید ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان اذعان داشت: بر اساس این بخشنامه محدودیت سنی تقلیل یافت.


وی با تاسی به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه از مهاجرت ناخواسته نخبگان جلوگیری شود تصریح کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر با ۶۱هزارو ۷۵۰ عضو بازوی پرتوان دانشگاه آزاد اسلامی است.


این مسئول تاکید کرد: هم اعضاء هیئت علمی و هم دانشجویان باید تفکر کارآفرینی داشته باشند تا بتوانیم تولیدات علمی را به سمت تجاری سازی سوق دهیم.


در ادامه این مراسم، دکتر داود ثمری مدیر کل توسعه فناوری ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه پژوهش یک فرآیند پیوسته است تصریح کرد: برای رسیدن به دستاوردهای نوین جهانی لازم است به پژوهش و تحقیق توجه ویژه‌ای داشته باشیم.


وی با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل علم به ثروت است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در بخش تولیدات علمی رتبه بالایی دارد ولیکن باید تلاش نماییم تا در زمینه تکنولوژی و دستیابی به فناوری نیز به استاندارد جهانی دست یابیم.


مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با کسب مجوز جهت راه اندازی پارک‌های فناوری و مراکز رشد، در عرصه پژوهش و فناوری روزهای خوبی را با همکاری استادان و دانشجویان نخبه و پژوهشگر دانشگاه پیش رو خواهیم داشت.


در بخش دیگر این مراسم دکتر فرخی عضو هیئت علمی و استاد برجسته و پیش‌کسوت دانشکده علوم پایه واحد تهران مرکزی به عنوان سخنران ویژه این مراسم در سخنانی تاکید داشت: دانشگاهی که پژوهش در آن نباشد دانشگاهی بی‌تحرک و مرده است.


وی با بیان اینکه از سال ۱۳۶۲ با دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی همکاری می‌نماید افزود: واحد تهران مرکزی توجه ویژه‌ای به نخبگان و پژوهشگران دارد و در بخش تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها همت عالی داشته است.


این استاد پیش کسوت یاد و خاطره استاد دکتر محمود حسابی اظهار داشت: من از شاگردان نسل هفتم بنیانگذار فیزیک ایران «دکتر محمود حسابی» هستم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته