دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 فروردين 1400 - 14:28
وزیر نیرو اعلام کرد؛

«ارزش نهادن بر آب» شعار روز جهانی آب

اردکانیان از انتخاب شعار "ارزش نهادن بر آب" توسط جامعه جهانی برای روز جهانی آب خبر داد.
کد خبر : 570925
اردکانیان وزیر نیرو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به اینکه از ۲۰ سال پیش تاکنون، هرساله کشورهای دنیا گرامی داشت روز جهانی آب را برگزار می‌کنند افزود: جامعه جهانی پس از انتخاب نام، برنامه ریزی‌های خود را تدارک خواهند دید.


وی با تاکید بر تمدن دیرینه ایران در تولید، عرضه و مصرف آب گفت: توجه ویژه به موضوع سازگاری با کم آبی باید در اولویت فعالیت‌های ما قرار گیرد، زیرا کم آبی همزاد ما است و ما باید با آن سازگار باشیم.


وزیر نیرو با اشاره به نقش و مسئولیت بزرگ و مهم دولت‌ها در خصوص مصرف مناسب از آب ادامه داد: در این راستا نقش مردم و افراد موثر در فرهنگ سازی برای مصرف درست آب بسیار مهم است.




بیشتر بخوانید: گرم شدن زمین مانع مایه حیات/ تغییرات آب‌وهوایی چگونه بر تأمین آب بشر تأثیر می‌گذارد؟




اردکانیان با بیان اینکه توجه به مسئله انرژی درخواست دیگر ماست گفت: موضوع مصرف انرژی را همزمان بامصرف آب باید در کشور مورد توجه بیشتر قرار داد تا کشور در سال‌های پیش رو بتواند همه‌ی برنامه‌های تولیدی، توسعه و رفاهی به سرانجام مناسب برساند.


وی ضمن تبریک سال جدید افزود: ما در سال ۹۹ با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات, ۳۰۷ پروژه آب و برق را با ۸۱ هزار میلیارد تومان به مدار بهره برداری رساندیم.


وزیر نیرو گفت: نام منتخب کشورهای جهان برای روز جهانی آب «ارزش نهادن بر آب» است که موید توجه به جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این مسئله است.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته