دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1399 - 11:54
عضو شورای شهر تهران:

شهرداری قیمت تمام‌شده پروژه‌های پل صدر و بزرگراه امام علی را اعلام نکرده است

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران گزارشی از قیمت تمام شده پروژه‌های پل صدر و بزرگراه امام علی ارائه نکرده و معاون مربوطه هم اطلاعی از آن ندارد.
کد خبر : 569890
social-10685111-0.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران موضوع اصلاحیه بودجه سال 1399 شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.


 سید حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با این اصلاحیه اظهار کرد: شهرداری تهران لایحه داده تا 32 هزار میلیارد و 134 میلیون و 720 هزار و 470 ریال از سرجمع اعتبارات جاری و هزینه‌ای جابجا شود تا انعطاف‌پذیری پایان سال فراهم شود.


وی با اشاره به این‌که کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به دلایلی این رقم را به 31 هزار و 411 میلیون و 929 هزار و 309 ریال کاهش داد، گفت: ردیف اول در بخش هزینه‌ای بودجه شهرداری تهران مبنی بر تأمین نیازهای مالی دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری وجود دارد که کل رقم آن در سال 950 میلیون تومان است.


این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در شورای پنجم اصلاحاتی در ساختار دانشگاه صورت گرفته است براساس مصوبه شورا از اول مهر 97 به جز رشته‌های مصوب شورا هزینه‌ای انجام نخواهد شد بنابراین اضافه کردن 2 میلیارد تومان به این 950 میلیون تومان قابل توجیه نیست و درک کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر حذف آن است.


رسولی ادامه داد: ردیف دوم مربوط به بازپرداخت فاینانس پل صدر، تونل نیایش و بزرگراه امام علی است که شهرداری 70 میلیارد تومان تقاضا کرده است.


وی با اشاره به این مطلب که شهرداری موظف بوده تا گزارشی از قیمت تمام شده این پروژه‌ها را به شورای شهر ارائه دهد، گفت: این موضوع برای جامعه فنی و مهندسی کشور مورد سؤال است که براساس مناقصه‌ای که انجام شده تفاوت میان برآورد اولیه و آنچه به‌صورت رسمی ثبت شده چقدر است؛ با توجه به این‌که شهرداری گزارشی ارائه نکرده و معاون مربوطه هم اطلاعی از آن ندارد ما با آن مخالفت می‌کنیم.


این عضو شورای شهر تهران در ارتباط با ردیف دیگری از درخواست شهرداری تهران مبنی بر صفر حساب شدن کارمزد بالاسری شرکت‌های یادمان سازه، خاکریز آب، سازمان‌های مشاوره مهندسی و مهندسی و عمران، بیان کرد: این موضوع بدان معنی است که این سازمان‌ها و شرکت‌ها از ماهیت اجرا خارج شود و مانند سایر بخش‌های اداری و تشکیلاتی شهرداری هزینه‌ها تأمین شود؛ این موضوع مورد ایراد شورا و دستگاه‌های نظارتی و مخالف بودجه است که ما این مورد را نیز اصلاح کردیم.


رسولی تصریح کرد: بند یک تبصره دوم لایحه این تغییر دادیم که سازمان فنی و مهندسی شهر تهران ، سازمان مشاور فنی و مهندسی، شرکت خاکریز آب و شرکت یادمان سازه مطابق مبلغ کارمزد بالاسری مشخص شده و در بودجه مصوب اصلاحی به شرح جداول 2 تا 6 تعیین می‌شود.


در نهایت کلیات اصلاحیه بودجه از سوی اعضای شورا با 16 رأی موافق به تصویب رسید.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته