دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1399 - 12:56
حاشیه‌‌های بررسی یک لایحه در شورای شهر تهران:

مسجدجامعی: این چه شورا و شهرداری است!/ نظری: شهردار تهران رفیق بازی می‌کند

بررسی ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهرها و امور شوراها و توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در جلسه امروز شورای شهر با حاشیه‌هایی همراه بود.
کد خبر : 565846
AG8I0112.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران موضوع لایحه «ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهرها و امور شوراها و توسعه منابع انسانی» در دستور کار قرار گرفت.


 سید حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با این لایحه اظهار کرد: معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران فاقد مجوز شورا است و باید در ارتباط با آن تعیین و تکلیف شود.


این عضو شورای شهر تهران افزود: ما در ارتباط با این موضوع با شهردار به توافق رسیده‌ایم به همین دلیل وارد جزئیات نمی‌شوم و از اعضا می‌خواهم تا به آن رأی دهند تا این دو معاونت به‌صورت رسمی در هم ادغام شود.


این چه شورا و شهرداری است!


احمد مسجد جامعی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با این لایحه گفت: بحث تشکیلاتی و اصلاح ساختار شهرداری رأی نیاورده و برگشت خورده بنابراین به لحاظ قوانین و آیین‌نامه شورا نباید تا 6 ماه به آن ورود کند.


این عضو شورای شهر تهران افزود: بررسی این لایحه شهردار نظام اجرایی و مدیریت شورا را مخدوش می‌کند. حرمت شورا و شهرداری باید حفظ شود؛ این چه شورا و شهرداری است!


ادغام دو معاونت ربطی به اصلاح ساختار شهرداری ندارد


رسولی عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این اظهارات بیان کرد: آن چه رد شد ابعاد ساختار سازمانی شهرداری بود که صبح روز رأی‌گیری از سوی شهردار تهران پس گرفته شد و الان لایحه جداگانه‌ای آمده است.


این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ادغام و اصلاح ساختار شهرداری بحثی کلی بود و این ادغام یک لایحه جداگانه است.


معاونت‌ها نباید بیش از 4 ماه با سرپرست اداره شود


محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حمایت از لایحه ادغام دو معاونت شهرداری تهران گفت: شهردار تهران برای معاونت منابع انسانی مدیر انتخاب نکرده و با سرپرست اداره می‌شود و این غیرقانونی است.


وی تصریح کرد: دلیل استعفای آقای نظری هم همین بود که نباید برخی از پست‌ها بیش از 4 ماه با سرپرست اداره شود.


رئیس شورای شهر افزود: معاونت منابع انسانی مصوبه شورا ندارد و به این دلیل این لایه از سوی شهردار تهران طرح شده است.


شهردار تهران توان تصمیم‌گیری ندارد


حجت نظری عضو شورای شهر تهران در مخالفت با اظهارات رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: شما نامه زدید که این لایحه رد شده و الان برخلاف صحبت‌های خود اظهارنظر می‌کنید. نمی‌شود موضوع رد شده در شورا در کمتر از 6 ماه مجدد مطرح شود.


این عضو شورای شهر تهران اذعان کرد: شهردار تهران توان تصمیم‌گیری ندارد و می‌خواهد هزینه مشکلاتش را به گردن شورا بیاندازد. شما نامه زدید و به صراحت اعلام کردید که لایحه شهردار در خصوص اصلاح ساختار رد شده است و اکنون شهردار می‌خواهد این موضوع را با رفیق‌بازی حل کند.


فعالیت معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری غیرقانونی است


سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در پاسخ به مخالفت اعضا عنوان کرد: اگر لایحه‌ای در شورا رد شد تنها در صورتی‌می‌تواند در کمتر از 6 ماه مجدد مطرح شود که دو‌سوم اعضا به آن رأی دهند و این موضوعی که مطرح است این است که این لایحه تنها جزئی از آن طرح بود.


وی تصریح کرد: این لایحه تاکنون به‌صورت مجزا مطرح نشده بود و باید تعیین و تکلیف شود چون ادامه فعالیت آن غیرقانونی است.


آقای نظری با این سماجت به‌دنبال چه هستید!


این عضو شورای شهر تهران خطاب به حجت نظری عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: آقای نظری من نمی‌دانم از این سماجت به‌دنبال چه هستید؟  ایراد این اقدام برای شهر چیست؟


محمد جواد حق‌شناس عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در مخالفت با این لایحه شهرداری گفت: شهردار تهران در صبح روز رأی‌گیری طرح اصلاح ساختار خواستند آن را پس بگیرند که شورا نپذیرفت و در نهایت طرح هم رد شد.


محمد سالاری عضو دیگر شورا هم در ارتباط با این موضوع عنوان کرد: این لایحه دیگری است و با بحث اصلاح ساختار متفاوت است. این لایحه جدیدی است.


سالاری افزود: آقای نظری شما به دلیل اداره این معاونت با سرپرست استعفا دادید.


نظری عضو شورای شهر در پاسخ گفت: استعفای آن روز من به‌دلیل عدم توانایی شهردار در تصمیم‌گیری بود.


در پایان محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در ارتباط با تصمیم‌گیری در خصوص لایحه «لایحه ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهرها و امور شوراها و توسعه منابع انسانی» گفت: این موضوع را در هیأت رئیسه بررسی خواهیم کرد.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته