دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1399 - 12:34
عضو شورای اسلامی شهر تهران:

شهردار تهران می‌ترسد وارد تصمیم بزرگ شود/ شورای اصلاح‌طلب جرأت تصمیم سخت را داشته باشد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح اصلاح ساختار شهرداری مستند به قانون برنامه سوم است ولی آقای شهردار پس از یک سال با اصرار ما یک صفحه کاغذ در قالب بودجه داد، به‌نظر ایشان می‌ترسند وارد تصمیم بزرگی بشوند.
کد خبر : 523955
social-10685111-0.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید حسن رسولی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در بازنگری لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران اظهار کرد: شهرداری تهران درخواستی را برای بازگشت لایحه اصلاح ساختار سازمانی ارائه کرده است که در این خصوص باید بگویم فقط با تصویب اکثریت مطلق اعضای حاضر در جلسه می‌توان موضوعی که در دستور کار قرار گرفته است را از دستور خارج کرد.


وی ادامه داد: اساساً ماهیت این لایحه، لایحه نیست که اختیارش دست آقای شهردار باشد. مهندس هاشمی توضیح دادند، 13 آبان 98 با امضای 16 نفر از 21 نفر اعضای شورای شهر، شهرداری ملزم به ادغام و کاهش حوزه‌های مدیریتی این مجموعه از 9 سطح به 6 سطح، حذف پست قائم مقام، مشاور و جانشین در تمام شرکت‌های تابعه شد. این طرح 16 رأی دارد.


این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در زمان طرح این موضوع آقای فراهانی با این پیش‌فرض که در شهرداری یک ظرفیت فنی و کارشناسی داریم پیشنهاد ارائه لایحه از سوی شهرداری را ارائه کردند و لایحه شهردار در عمل تکلیف قانونی برنامه سوم توسعه است.


رسولی با بیان این‌که مگر شهردار حق دارد که بگوید نسبت به تکلیفی که شورا مصوب کرده و همه مراحل تشریفات قانونی آن طی شده به یکباره میلم به این کشیده است که آن را پس بگیرم، گفت:  با آقای شهردار قول و قرار گذاشتیم. شهردار زمانی که می‌خواست رأی اعتماد بگیرد، گفتند که با اصلاح ساختار موافق هستم.


وی افزود: آقای شهردار پس از یکسال با اصرار ما یک صفحه کاغذ در قالب بودجه داد. می‌ترسند وارد تصمیم بزرگی بشوند؛ اعلام کردند که دو معاونت حذف شود. بر خلاف همه مستندهای قانونی، شورا را در مقابل عمل انجام شده قرار دادند.


رسولی با اشاره به این مطلب که اساس این طرح مستند به قانون برنامه سوم است و اسناد بالادستی دارد، گفت: شهردار هم اگر تمایل به استرداد این لایحه داشته باشند، چنین حقی را دارا نیستند. ضمن این‌که تمام این زمزمه‌ها در جلسه هیئت رئیسه و جلسات مختلف مطرح شد. 30 جلسه مختلف گذاشته شده و این یک تصمیم سنگین است.


نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در پایان اذعان کرد: اعضای شورای اصلاح طلب جرأت و جسارت تصمیم سخت را داشته باشد. این لایحه منافعش بر مضارش می‌چربد. زیبنده نیست کاری که سه سال زمان روی آن گذاشته شده است، مسکوت بماند.


گفتنی است لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت این موضوع مورد موافقت اعضای شورا قرار نگرفت و این لایحه رد شد.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته