دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1399 - 15:19
سروری‌مجد:

کاستی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تقریب مذاهب جبران شد

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌‌های دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تمام کاستی‌های این دانشگاه در حوزه تقریب مذاهب در دو سال گذشته جبران شده است.
کد خبر : 569436
637507242765110871.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ارومیه، نشست صمیمی با استادان و علمای اهل سنت و شیعه دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای نقده و مهاباد در مورد تقریب مذاهب با حضور علی سروری‌مجد، مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام سید‌ حامد علم‌الهدی، مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و محمود پوریوسف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و ارومیه برگزار شد.


سروری‌مجد در این نشست گفت: تاکنون در 10 استان دانشگاه آزاد اسلامی دفاتر تقریب مذاهب راه‌اندازی شده که این موضوع بسیار مبارکی است.


وی با تأکید بر اهمیت موضوع وحدت در کشور اظهار کرد: با دوراندیشی و رهبری‌های حکیمانه حضرت امام‌خمینی (ره) و مقام معظم رهبری این موضوع به‌خوبی مدیریت و رهبری شده است.


رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌‌های دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در دو سال گذشته تمام کاستی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تقریب مذاهب جبران شده و امیدواریم با تدابیری که در استان‌ها اندیشیده می‌شود، این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری شود.


 سروری‌مجد ادامه داد: برگزاری کارگاه‌ها، هم‌اندیشی‌ها، همفکری‌ها، تبادل تجربه‌ها و حتی اصلاح متون درسی در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه متون درسی معارف اسلامی باید متناسب با مذاهب تدوین شود.


وی با تأکید بر جایگاه زن در قرآن و احادیث اظهار کرد: دروس معارف باید متناسب با استان‌ها، قومیت‌های مختلف، زن و مرد متنوع باشد.


پیامبر و حضرت علی (ع) پایه‌گذار تفکر تقریبی بودند


حجت‌الاسلام سید‌ حامد علم‌الهدی، مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رسول اکرم (ص) و حضرت علی(ع) پایه‌گذار تفکر تقریبی بودند، برقراری اخوت بین اوس و خزرج، برقراری اخوت بین مهاجرین و انصار حرکات اولیه و آموزش عملی تقریب بود.


وی اظهار کرد: باید بتوانیم از فضا و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی برای تقویت دفاتر تقریب مذاهب استفاده کنیم، نخستین مأموریت مسئولان دفاتر تقریب مذاهب باید تأکید بر مشترکات باشد؛ چراکه شیعه و سنی در مسائل مختلف فقه دارای اشتراکاتی بسیاری هستند که باید تقویت شوند.


انتهای پیام/4117/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته