دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تیم M.A.U واحد میانه در مسابقه بزرگ جالش جاذبه اصفهان به مقام سومی رسید

تیم دانشجویی M. A. U دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در مسابقه بزرگ کشوری چالش جاذبه (سازه‌های محافظ تخم مرغ) در اصفهان به مقام سومی رسید.
کد خبر : 56797

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، این مسابقه با شرکت ۳۵ گروه دانشجویی و ۹۷ تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی پژوهشکده بسیج دانشجویی شهید چمران دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان برگزار شد.


در روز پایانی مسابقات، تیم‌های دانشگاه صنعتی انوشیروان بابل، صنعتی مالک اشتر اصفهان و M. A. U دانشگاه آزاد اسلامی میانه به ترتیب اول تا سوم شدند.
مسابقه چالش جاذبه (سازه‌های محافظ تخم مرغ) شامل رهاسازی تخم مرغ با یک سازه نگه دارنده است که در انتها، تخم مرغ باید یه طور سالم به زمین برسد.


هدف این مسابقه شبیه‌سازی فرود و خروج کاوشگر در دیگر سیارات است. روند مسابقات به این ترتیب است که تیم‌های شرکت کننده بعد از ثبت نام، شروع به ساخت سازه حامل تخم مرغ می‌کنند، به طوری که سازه ساخته شده بتواند تخم مرغ را بعد از فرود سالم نگه داشته و بدون استفاده از هرگونه وسیله الکترونیکی، به طور کاملاً مکانیکی به بیرون از سازه هدایت کند.


پرتاب سازه از ارتفاع تعیین‌شده که در این دوره از مسابقات از ارتفاع ۱۵ متری بوده است از سنگین‌ترین سازه شروع و تا سبک‌ترین آن ادامه می‌یابد.


تیم M. A. U واحد میانه متشکل از حسین نظری، سید نوید محفوظی و آرمین جعفری با پشت سر گذاشتن رقبای قدرتمند خود همچون دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد و... توانست به این موفقیت دست پیدا کند.


دکتر علی سلمان‌پور، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، نیز در محل دفتر ریاست با حضور معاونان پژوهش و فناوری، دانشجویی و فرهنگی و مدیر حراست از اعضای تیم تجلیل کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب