دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1397 - 13:42
با حضور معاون رئیس جمهور؛

بزرگترین مزرعه مرغ تخم‌گذار کشور در زنجان به بهره‌برداری رسید

بزرگ‌ترین مزرعه مرغ تخم‌گذار کشور با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان زنجان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر : 365355
مرغ+گوشتی.jpg

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان امروز در حاشیه افتتاح بزرگ‌ترین مزرعه مرغ تخم‌گذار کشور با حضور حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در زنجان اظهار کرد: شرکت مرغک نخستین پرورش‌دهنده اجداد تخم‌گذار در ایران و تأمین‌کننده 65 درصد جوجه یکروزه مادر تخم‌گذار کشور است.


حسین جعفری اضافه کرد: این مجموعه دارای هشت سالن با دیواره‌ها و سقف عایق به مساحت هرکدام 900 متر مربع بوده و هر سالن ظرفیت پذیرش حدود 10 هزار قطعه مرغ مادر را دارد. این مزرعه از کارخانه اختصاصی ساخت دان نیز برخوردار است.


وی با بیان اینکه این پروژه دارای 9 مزرعه مرغ مادر تخم‌گذار در کشور بوده و بزرگترین مزرعه آن در استان زنجان است، عنوان کرد: این پروژه با ظرفیت جوجه‌ریزی 80 هزار قطعه مرغ مادر و با سرمایه‌گذاری 250 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 92 هزار متر مربع احداث شده است.


به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، این مزرعه با اشتغالزایی مستقیم برای 40 نفر و ایجاد اشتغال غیرمستقیم برای 2 هزار نفر، قادر است در هر دوره 10 میلیون قطعه جوجه مرغ یک روزه تخم‌گذار تجارتی که معادل 25 درصد از نیاز صنعت مرغ تخم‌گذار کشور است را تأمین کند.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته