دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1399 - 10:14
پای درس اخلاق میرزاعبدالکریم حق شناس/9

گوش‌تان بدهکار کسی نباشد

وقتی پروردگار حافظ شما است گوش‌تان به این طرف و آن طرف متوجه نباشد. کار خودتان را کنید؛ پروردگار در دین خود از شما استنصار کرده است.
کد خبر : 567957
n00718731-b.jpg

گروه اجتماعی خبرگزاری آنا؛ «یوم يَحشُرُ النّاسَ على صُور اَعمالِهم و نِيّاتِهِم»، امام-علیه‌السلام- می‌گوید اگر شما به صورت خودتان وارد محشر شوید، شفاعت «آل محمد(ص)» به شما می‌رسد.


بعضی به صورت بوزینه، بعضی به صورت خوک، میمون، قوچ، لاش‌خور و ...


«یوم يَحشُرُ النّاسَ على صُور اَعمالِهم و نِيّاتِهِم»، ای برادر، تو همه اندیشه‌ای اما تا اندیشه و فکرت چه باشد عزیز من!


باید زودتر برسی و برای خودت فکری کنی. پروردگار حافظ است؛ «إن تنصروا الله ینصرکم»، اگر شما خدا را یاری کنید، خدا شما را یاری می‌کند. اگر تقوا کنید و استقامت داشته باشید، نقشه‌های شیطان بر آب است، «لایضرکم کیدهم شیئاَ»، هی نقشه بکشند، حیله بزنند، کید و تزویر کنند، نتیجه ندارد. چون «احفظ الله یحفضک»، یعنی حافظ شما پروردگار است عزیز من! وقتی شما دستور پرودگار را حفظ کردید، پرودگار هم شما را حفظ می‌کند.


حضرت رضا(ع) - قربانش بروم - گفت: «رحم الله من احیا امرنا»، خدا رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند. احیای امر، به چه چیزی تحقق پیدا می‌کند؟


«بمذاکراتکم و مباحثتکم». وقتی پروردگار حافظ است، گوش‌تان به این طرف و آن طرف متوجه نباشد. کار خودتان را کنید. پروردگار در دین خود از شما استنصار کرده است: «استنصرکم و لِلّه جنود السموات و الارض». از شما برای دینش استنصار کرده است. باید در امر دین وارد شویم تا در رحمت پروردگار واقع شویم. فرمود: «رحم الله من احیا امرنا»، خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند.


اگر صبر کنید و از خدا بترسید، پرودگار حافظ شماست و نقشه‌هایی که برای شما می‌کشند، نقش بر آب است. حضرت فرمود: «شرقاً و غرباً لم تجد علماً صحیحا»، به شرق و غرب عالم بروید، حقیقتی که نزد پرودگار است از دهان ما آل محمد(ص) خارج می‌شود: «من عندنا اهل بیت».


تنظیم: ایمان جابری


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته