دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1399 - 17:59
کرمی محمدی عنوان کرد؛

آمادگی 9 بوستان بزرگ در شهر تهران برای اسکان موقت

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ جایگاه اسکان موقت در ۹ بوستان بزرگ تهران برای شرایط بحرانی فراهم شده است.
کد خبر : 565951
d2890c11-e642-4e22-b048-aa16318dfd3c.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رضا کرمی محمدی در مراسم اختتامیه جشنواره سوانح طبیعی- مسابقه ملی طراحی اسکان موقت- که بعد از ظهر امروز در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد در خصوص لزوم توجه به گفتمان‌سازی در مدیریت بحران اظهار کرد: یکی از مشکلات کشور در بحث مدیریت بحران این است که ما در این حوزه بیش از پیش به فناوری متکی هستیم و فضای گفتمان‌سازی در آن خالی است.


وی ادامه داد: در کل دنیا شهرنشینی با توسعه بالا و بدون درنظر گرفتن ملاحظات کافی اتفاق افتاده است و این موضوع منجر شده تا در وضعیت بحرانی شرایط از کنترل خارج شود.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه پیش‌بینی مخاطرات را  مرحله اول در مدیریت بحران دانست و گفت: چون ما در توسعه، تاب آوری را در نظر نمی‌گیریم در شرایط بحرانی با مخاطرات جدید مواجه می‌شویم.


کرمی محمدی بیان کرد: اقدامات خوبی از سوی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران در بحث مدیریت بحران انجام شده که اجباری کردن وال‌پست (دیوار بند) از آن جمله است. امیدواریم مجوز بهسازی لرزه‌ای در ساختمان‌های نیازمند بازسازی هر چه سریع‌تر فراهم شود.


وی ادامه داد: پس از وقوع بحران مقابله با آن در مدیریت بحران مطرح است که در صورت عدم مقابله مناسب در افزایش تلفات مؤثر است.


رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه توجه به بحث تاب آوری در مدیریت بحران از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: موضوع اسکان اضطراری و موقت نقش مهمی در افزایش تاب‌‌آوری دارد. در شرایط بحرانی باید برطرف کردن نیازها و بازگرداندن وضعیت به شرایط اولیه بسیار حائز اهمیت است در غیر این‌صورت آثار روحی روانی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت.


کرمی محمدی در پایان گفت: در شهر تهران 9 بوستان بزرگ آمادگی نسبی برای اسکان موقت دارند و بیش از 3هزار و ۵۰۰ جایگاه برای اسکان موقت مشخص شده است.


انتهای پیام/۴۱۰۵


انتهای پیام/

برچسب ها: اسکان موقت
ارسال نظر
قالیشویی ادیب