دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1399 - 10:46
ادعای امامی نامزد عدم احراز صلاحیت شده؛

توقف برگزاری انتخابات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با دستور موقت دیوان عدالت اداری

یکی از نامزدهای عدم احراز صلاحیت شده از تقدیم دادخواست خود مبنی بر صدور دستور موقت جهت توقف برگزاری انتخابات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و ارجاع آن به هیئت تخصصی دیوان عدالت اداری خبر داد.
کد خبر : 565058
00000 (8).jpg

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، محمد امامی کورنده نامزد عدم احراز صلاحیت شده مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: به دلیل تخلفات گسترده و رانت و انحصار شدید در روند برگزاری انتخابات  هیئت رئیسه فدراسیون در طی این یکماه اخیر و بارها درخواست و اطلاع‌رسانی به تمامی مسئولان نهادهای نظارتی و مخصوصاً وزارت ورزش و جوانان  و با کمال تأسف در عدم توجه کافی و اجرای نظارت صحیح بر این روند تخلفات گسترده به منظور اجرای صحیح  عدالت و مطالبه برحق حقوق مسلم و تضییع شده‌ام تصمیم گرفتم دادخواست خود را  مبنی بر «ابطال بند 2 شرایط و توضیحات مرتبط با نامزدی در پست هیئت رئیسه از مقررات انتخاباتی و دستورالعمل برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران مصوب 99/9/8 به شرح متن دادخواست و بدوا صدور دستور موقت جهت توقف برگزاری انتخابات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تا صدور دادنامه قطعی دیوان عدالت اداری» به مرجع عالی‌قدر دیوان عدالت اداری تقدیم نمایم.


وی افزود: نکته بسیار حائز اهمیت اینکه در این فرآیند «تضییع حقوق شهروندی» فقط بنده به‌عنوان یک نامزد نیستم و متأسفانه باید بگویم که تعداد بیش از 27 نفر از نامزدهای هیئت رئیسه به دلایل کاملاً واهی مربوط به بند 2 مقررات از حضور سالم در این انتخابات محروم شده‌اند و لذا به استناد تمامی مواد قانونی ملی و بین‌المللی این اتفاق و رفتار ناجوانمردانه و تبعیض صورت گرفته از سوی فدراسیون در تضاد کامل با اصل و روح حاکم بر قانون اساسی کشور در انتخابات آزادانه و حق قانونی افراد برای حضور در عرصه انتخابات، در تضاد با اصول حقوق شهروندی، حق انتشار آزاد اطلاعات و تمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق بشر است.


امامی کورنده افزود: از نظر قانونی بنده تمامی مدارک و اطلاعات مربوط به ثبت‌نام را بر طبق ماده 26 اساسنامه فدراسیون فوتبال مورد تأیید فیفا تکمیل نموده‌ام و در روز ثبت‌نام حضوری هم تمامی مدارک و سوابق هویتی و مدیریت ورزشی‌ام را تحویل و رسید ثبت‌نام دریافت نموده‌ام. بنده دانش آموخته دکترای مدیریت رسانه و یک فعال رسانه‌ای، مجری گوینده و برنامه ساز صدا و سیما و یک خبرنگار و روزنامه‌نگار ملی و بین‌المللی هستم. از طرفی دارای بیش از 10 سال سوابق مدیریت در حوزه ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و رسانه‌ای هستم و همین امر دلیلی بسیار قابل توجه برای اینکه  به دلخواه نظر و تأیید شخصی آقایان فدراسیون فوتبال نباشم!!  


وی گفت: من فرزند این نظام و انقلاب و سرباز ولایتم و در احترام به  منویات رهبر معظم انقلاب به مطالبه‌گری برحق حقوق مسلم خود و سایر نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال تا آخرین لحظه می‌پردازم چرا که یک تکلیف شرعی است و حضرت آقا بارها تاکید فرمودند:  «حق گرفتنی است».


وی تصریح کرد: از نظر حقوقی و اصل ماهوی و شکلی پرونده اینجانب حتی از دید کمیته انتخابات نیز کامل و شفاف و مورد تأیید است. تمامی سوابق و مدارکم توسط کمیته انتخابات فدراسیون تأیید شده است و حتی جوابیه تأیید استعلامات نهادهای اطلاعاتی و امنیتی بنده در تاریخ 99/11/14 از سوی حراست وزارت ورزش به حراست فدراسیون ابلاغ گردیده است و لذا از لحاظ تمام موارد قانونی نامزد رسمی و قانونی  این انتخابات هستم.


محمد امامی کورنده


این نامزد انتخابات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به بند 2 مقررات انتخابات درباره تأییدیه 2 نفر از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال برای نامزدهای پست هیئت رئیسه گفت: متأسفانه این اقدام مصداق عملی تخلفات فدراسیون فوتبال و در تضاد با اصول قانون اساسی کشور و حقوق شهروندی و حقوق بشر است. چراکه وقتی قانوناً تاریخ انتخابات به 10 اسفند اشاره دارد در نتیجه حق قانونی همه نامزدهاست که برای این تاریخ در مراسم حاضر باشند و در همان روز مورد انتخاب تمامی اعضای 89 نفره مجمع فدراسیون قرار بگیرند. در نتیجه این موضع و رفتار انحصارگرایانه که قبل از ثبت‌نام نامزدها باید حداقل 2 تأییدیه از اعضای مجمع تحویل فدراسیون بدهند یعنی رانت و انحصارگرایی و تبعیض و فساد که در مغایرت با تمامی قوانین حکومتی ایران و حتی مغایر با اصول ولایت فقیه و قانون اساسی کشور مبنی بر انتخابات آزاد است و حتی قوانین بین‌المللی فیفا و در مغایرت واضح با اساسنامه فدراسیون است. چراکه در بند 3 از  ماده 3 اساسنامه به صراحت اعلام شده «فدراسیون فوتبال متعهد است به تمامی قوانین حقوق بشر به رسمیت شناخته شده بین‌المللی احترام بگذارد و موارد تبعیض به هر شکل ممکن را تذکر جدی داده و منع کرده است».


وی با اشاره به روند مثبت پرونده گفت: با توجه به موضوع و اهمیت دستور موقت به قید فوریت و با دستور ریاست محترم دیوان عدالت اداری جناب حجت الاسلام بهرامی مبنی بر رسیدگی بر طبق قانون در تاریخ 99/11/08 در دستور کار قرار گرفت و در دیوان عدالت اداری با عبور از هیئت عمومی و ارجاع آن به هیئت تخصصی در تاریخ 99/11/28 به شعب مورد نظر رسیده است.


این نامزد انتخابات با اشاره به تضییع حق خود و تعداد بیش از 27 نفر از نامزدهای رسمی انتخابات تأکید کرد: تخلفات فدراسیون فوتبال در روند برگزاری انتخابات آن هم با این همه عجله و در سکوت و خفا و موارد پنهانی صرفاً این دو مورد نیست و به بیش از 10 مورد می‌رسد که برای توضیحات بیشتر و اعلام تک تک آنها و مطالبه برحق این حقوق مسلم خود و سایر نامزدهای مورد اشاره حاضر است.


وی یکی از مصادیق تبعیض در روند انتخابات که  در تضاد با اصول همین  اساسنامه فدراسیون  است را تأیید و اضافه نمودن نام آقای امین کریمیان در طی این مدت هفته اخیر اشاره کرد و گفت: با کمال تأسف باید بگویم تبعیض و رانت و انحصار به یکی از مصادیق روال عادی عملکرد این فدراسیون تبدیل شده است. اسامی برخی از نامزدهای عدم احراز صلاحیت شده که بنده می‌شناسم عبارتند از  آقایان  سلطان پور، مراغه چیان، نحوی، محمدی، نوشه ور و امین کریمیان که به 30 نفر می‌رسند که ظاهراً از میان ما 30 نفر آقای کریمیان توانسته‌اند با جریان رانت همسو شوند...!!!


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته