دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جهان‌بین:

ورزش همگانی از اولویت‌های معاونت فرهنگی دانشجویی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: ورزش همگانی از اولویت‌های معاونت فرهنگی دانشجویی است و همان‌اندازه که برای موضوع‌های معنوی هزینه می‌شود باید برای فرهنگ و ورزش نیز هزینه شود که پایه آن ورزش همگانی است.
کد خبر : 563288
ه.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، فرزاد جهان‌بین در شورای ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی در ورزش دارای ابعاد مختلفی است و خود ورزش دارای آثار و پیام فرهنگی است.


وی افزود: روح و بدن باهم در ارتباط هستند و در واقع روح حاصل تکامل بدن است و به همین دلیل اگر بدن ناسالم داشته باشیم به طور قطع نمی‌توان روح سالم داشت، بنابراین هزینه کار ورزشی مانند کار فرهنگی است.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دلیل اضافه‌شدن معاونت فرهنگی به ورزش به دلیل اهمیت این موضوع بوده، بیان کرد: بدون فعالیت ورزشی نمی‌توان اثر‌گذاری فرهنگی داشت.


ورزش همگانی پایه فرهنگ و ورزش است


جهان‌بین ورزش همگانی را از اولویت‌های معاونت فرهنگی دانشجویی برشمرد و گفت: همان قدر که برای مباحث معنوی هزینه می شود باید برای مباحث فرهنگی و ورزشی نیز هزینه شود که پایه آن ورزش همگانی است.


وی تأکید کرد: کارمندی که پشت میز خود چند حرکت ورزشی کوتاه هم انجام دهد سلامت وی تضمین می‌شود، بنابراین باید آموزش‌های لازم داد، به‌ویژه برای بانوان که نیاز بیشتری برای انجام این حرکات دارند.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر موضوع سلامت و کارکنان در این نهاد علمی بیان کرد: بسیار خوب می شود اگر در محیط دانشگاه فضایی در نظر گرفته شود تا بانوان کارمند دانشگاه مدت 30 دقیقه فعالیت ورزشی انجام دهند و لازم است زیرساخت آن در دانشگاه آماده شود.


جهان‌بین ورزش‌ همگانی مستمر را نتیجه‌بخش دانست و ادامه داد: یکی از وظایف شورای ورزش، احیای ورزش‌های ستنی بومی محلی و همگانی است.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در لیگ برتر دارای 19 تیم است که قابل افزایش است، خاطر‌نشان کرد: ورزش قهرمانی به صورت مستمر در محیط دانشگاه باید انجام شود که سامانه آن نیز راه‌اندازی شده است.


این مسئول با تأکید بر پرداختن به چرخه‌ورزشی از سما برای سنین پایین‌تر و در دانشگاه در قالب رقابت‌های حرفه‌ای بزرگسالان، گفت: استعداد‌یابی تأثیر زیادی در وضعیت ورزش دانشگاه دارد و  باید افرادی که دارای قابلیت و ظرفیت قهرمانی دارند در دانشگاه شناسایی شوند.


انتهای پیام/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته