دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1399 - 13:06

الف تا پای خرید سوغاتی؛ شکستن شاخ غول در سه سوت!

برای یافتن پاسخ تمام این سوالات، فقط کافی است تا چند دقیقه وقت بگذارید و این مطلب را با دقت بخوانید. ما به شما خواهیم گفت که محبوب‌ترین سوغاتی‌های کشور ما چه هستند، به کدام‌یک از شهرهای این مرز و بوم تعلق دارند و از کجا می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. با ما همراه باشید.
کد خبر : 562416
1.png

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، سوغاتی از کجا بخرم؟ چه چیزی برای سوغاتی بخرم؟ سوغاتی‌های معروف هر شهر چه هستند؟ این‌ها، تنها گوشه‌ای از سوالات فراوانی هستند که وقتی تصمیم به خرید سوغاتی می‌گیرید، در ذهن شما نقش می‌بندند. پیداکردن بهترین گزینه‌ی ممکن برای خرید، همیشه یکی از دغدغه‌هایی بوده است که بیشتر افراد با آن مواجه بوده‌اند.


برای یافتن پاسخ تمام این سوالات، فقط کافی است تا چند دقیقه وقت بگذارید و این مطلب را با دقت بخوانید. ما به شما خواهیم گفت که محبوب‌ترین سوغاتی‌های کشور ما چه هستند، به کدام‌یک از شهرهای این مرز و بوم تعلق دارند و از کجا می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. با ما همراه باشید.


ترمه، نقش‌ونگار محبوب ایران‌زمین


ترمه یک پارچه‌ی نفیس و بسیار زیبا است که در میان محبوب‌ترین سوغاتی‌های کشور ما جای دارد. این پارچه‌ی ظریف و خیره‌کننده، در شهرهای مختلفی تولید می‌شود؛ اما معروف‌ترین و پرطرفدارترین ترمه‌ی ایران را هنرمندان شهر یزد به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه می‌کنند. رومیزی ترمه، همیشه یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در لیست سوغاتی‌های خود می‌توانید آن را انتخاب کنید. ترمه، در طرح‌های مختلفی تهیه می‌شود که معروف‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:



  • بته‌جقه

  • بته ترمه‌ای

  • بته کشمیری

  • گل شاه عباسی

  • جام

  • گلزار

  • بته خرقه‌ای


با خرید سفره قلمکار، حال‌وهوای ایران باستان را به منزل خود بیاورید


اصفهان، از جمله جاذبه‌های دیدنی ایران است و از لحاظ صنایع دستی و سوغاتی‌های متنوع نیز یکی از غنی‌ترین شهرهای گردشگری کشورمان به‌شمار می‌رود. یکی از زیباترین سوغاتی‌های این شهر، سفره قلمکار بوده که طرفداران زیادی در میان گردشگران داخلی و خارجی دارد. سفره قلمکار، در واقع نوعی پارچه‌ی زیبا و ظریف است که روی آن نقوش مختلف سنتی چاپ می‌شود. این محصول یکی از بهترین گزینه‌های سوغاتی است و با تهیه‌ی آن می‌توانید فضای گرم و دلنشین ایرانی را در منزل خود و عزیزان‌تان ایجاد کنید.



ظروف پرفایده‌ی مسی را فراموش نکنید


در میان گزینه‌های مختلفی که برای خرید وجود دارند، ظروف مسی یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن سوغاتی به‌شمار می‌روند. تولید انواع ظروف مسی در شهرهایی چون: یزد، زنجان، اصفهان و... رواج بسیار بالایی دارد و اکثر اوقات، یک یا چند ظرف مسی، در کیف سوغاتی‌های بیشتر مسافران این شهرها ، جا خوش می‌کند. ظروف مسی در کنار ظاهر زیبا و همه‌پسندی که دارند، نقش مهمی نیز در سلامتی ما ایفا می‌کنند. مهم‌ترین فواید این ظروف برای سلامت انسان از قرار زیر هستند:



  • کمک به سلامت عروق و قلب

  • بهبود سرعت عملکرد مغز

  • کاهش دردهای مفصلی

  • افزایش سرعت رویش مو


ظروف سفالی، هنری برآمده از خاک


سفالگری، یکی از هنرهای اصیل ایرانی است و ظروف سفالی با زیبایی و ظرافت چشم‌نوازی که دارند، همواره در میان اولویت‌های اول سوغاتی جای داشته‌اند. لالجین همدان، میبد یزد، شهرضا، زنوز تبریز و شهوار میناب، از جمله مهم‌ترین قطب‌های عرضه‌ی انواع ظروف سفالی در ایران هستند و محصولات خود را در نقاط مختلف کشور به‌فروش می‌رسانند. این روزها، انواع و اقسام ظروف سفالی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و این موضوع دست طرفداران صنایع دستی را در انتخاب محصول موردپسندشان باز گذاشته است.


ظروف سرامیکی، جادوی لطیف نقش و رنگ


یکی دیگر از گزینه‌های بسیار مناسب برای سوغاتی، انواع ظروف سرامیکی هستند. ظروف سرامیکی که در نوع خاک و لعاب مورد استفاده در آن‌ها و همچنین دمای پخت کوره با ظروف سفالی تفاوت دارند، جزو صنایع دستی بسیار پرطرفدار در سراسر ایران به‌شمار می‌روند.



این ظروف به رنگ‌ها و طرح‌های بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای مزین می‌شوند و به دلیل تنوع بسیار بالایی که دارند، مورد پسند سلایق و گروه‌های سنی مختلف قرار دارند. محبوبیت بسیار بالای این محصولات سبب شده است تا هنرمندان باذوق کشورمان در شهرهای مختلف، به این کار مشغول شده و محصولات جذاب و خیره‌کننده‌ای را به بازار عرضه کنند.


سوزن‌دوزی و پته‌دوزی، هنر اصیل و مورد پسند دنیای مد


یکی دیگر از هنرهای اصیل و بسیار قدیمی ایران‌زمین، هنر سوزن‌دوزی است. سوزن‌دوزی به معنای دوخت نقش‌ونگارهای زیبا و ظریف روی پارچه است و در سال‌های اخیر از جمله ریزه‌کاری‌های محبوب در دنیای مد نیز به‌شمار می‌رود. امروزه از پارچه‌های مزین شده به این هنر برای تهیه‌ی انواع لباس، کیف، زیورآلات، رومیزی و حتی پرده، استفاده می‌کنند و محصولات سوزن‌دوزی شده در میان محبوب‌ترین گزینه‌ها در سوغاتی قرار گرفته‌اند. سوزن‌دوزی انواع مختلفی دارد که از مهم‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به پته‌دوزی، بلوچی‌دوزی و سیاه‌دوزی اشاره کرد.


هنر و مهارت بسیار بالای هنرمندان فعال در این حوزه سبب شده است تا امروزه، شاهد تنوع بسیار بالایی در میان صنایع‌دستی سوزن‌دوزی باشیم و بتوانیم مطابق با نیاز و سلیقه‌ی خود، انواع مختلف صنایع دستی را در این حوزه خریداری کنیم. اگر به‌دنبال یک سوغاتی زیبا و منحصربه‌فرد هستید که نشانی از هنر اصیل ایرانی را نیز با خود به یدک بکشد، زیورآلات دست‌ساز سوزن‌دوزی، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما محسوب می‌شوند.


از چوب سخت تا تاروپود ظریف، گزینه‌های محبوب برای سوغاتی


صنایع دستی ایرانی فقط به مواردی که گفتیم محدود نمی‌شوند و گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که در هنگام خرید می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. ظروف چوبی و دست‌بافته‌های زیبا، از جمله محبوب‌ترین و زیباترین سوغاتی‌هایی هستند که هر انسان هنردوستی را می‌توانند تحت تاثیر قرار دهند. هنرمندان بسیاری وجود دارند که در گوشه‌وکنار کشور مشغول به کار هستند و محصولات چوبی و دست‌بافته‌های خیره‌کننده‌ای را به بازار عرضه می‌کنند. شما می‌توانید با خرید هر یک از این محصولات به عنوان سوغاتی، در کنار حمایت از این افراد، زیبایی و لذت را نیز به خود یا عزیزانتان هدیه دهید.


وچری، گنجینه‌ای بی‌انتها برای خرید سوغاتی با قیمت مناسب


این روزها دیگر مثل گذشته لازم نیست برای پیدا کردن سوغاتی، به شهرهای مختلف سفر کنیم. فروشگاهای اینترنتی، این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهند تا با صرف کم‌ترین وقت و هزینه‌ی ممکن، محصولات و صنایع دستی مورد نیاز خود را به سادگی تهیه کنیم. وچری به عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین فروشگاه‌ اینترنتی عرضه‌ی صنایع دستی در کشور، بهترین گزینه برای خرید سوغاتی به‌صورت آنلاین به‌شمار می‌رود و محصولات متنوع و بسیار زیبایی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب، از مهم‌ترین مزایای این فروشگاه نسبت به مراکز مشابه دیگر هستند و وچری را به محبوب‌ترین فروشگاه اینترنتی صنایع دستی از دید کاربران تبدیل کرده‌اند.


با مطالعه‌ی این مقاله، یک‌بار برای همیشه به نگرانی‌های خود در زمینه‌ی خرید سوغاتی پایان داده و با معروف‌ترین و محبوب‌ترین سوغاتی‌های شهرهای مختلف، اعم از صنایع دستی چوبی، ظروف سفالی و سرامیکی، رومیزی ترمه و قلمکار و ...، آشنا شدید. همان‌طور که گفتیم، شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی وچری (vocheri.com) ، سوغاتی‌های مختلف و بسیار زیبای کشور را با کیفیت بسیار بالا و قیمتی مناسب، در کوتاه‌ترین زمان ممکن خریداری کنید و از تجربه‌ی شیرین خرید اینترنتی خود نیز لذت ببرید.


انتهای پیام/ر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته