دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1399 - 13:48
مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران:

در امور جاری شهرداری بدهی جدیدی ایجاد نکردیم

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: شهرداری برای امور جاری که متوقف شده مکلف است تا بدهی‌های گذشته‌‌اش را پرداخت کند؛ ما در امور جاریمان بدهی جدیدی ایجاد نکرده‌ایم و به بانک شهر هم به‌صورت سبدی املاک می‌دهیم.
کد خبر : 561219
unnamed.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد نادر محمدزاده در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با موضوع واگذاری و فروش ۱۰ فقره از املاک شهرداری تهران اظهار کرد: ما به استناد مصوبه شورای شهر هیچ زمینی را بدون بارگذاری نمی‌فروشیم. مورد اول کارشناسی آن تمام شده و مجوز شورا را می‌خواهیم تا واگذاری صورت بگیرد و بارگذاری آن را هم محاسبه کرده‌ایم.


وی با بیان این‌که دو مورد از این موارد در حال کارشناسی است و قیمت‌های مطرح شده برآورد است، گفت: در هر حالتی کارشناسی بیشتر از اختیار شهرداری است و کارشناسی آن هم بیاید بارگذاری آن هم به آن اضافه می‌شود و در تفاهم‌نامه با تأمین اجتماعی هم این کار انجام و قید شده که عدد بارگذاری براساس طرح تفصیلی و عوارضی که محاسبه شده با رقم کارشناسی در قرارداد عنوان می‌شود.


مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با بیان این‌ مطلب که علت عدم مطرح نشدن آن این است که تفاهم‌نامه ما به تازگی امضا شده است و در مراحل کارشناسی هستیم، بیان کرد: ملک مربوط به بانک شهر تفاهم‌نامه آن جلوتر است و به کارشناسی رسیده و در اینجا آورده شده و هر سه این املاکی که مجوز فروش آن از شورا گرفته می‌شود بارگذاری به قیمت کارشناسی اضافه می‌شود و ما از شما تأیید قیمت کارشناسی می‌گیریم.


محمدزاده تصریح کرد: ملک با کاربری مصوب قیمت‌گذاری می‌شود، عوارض پروانه هم به آن اضافه می‌شود. مصوبات شورا در واگذاری‌های زمین کاملاً رعایت می‌شود و ما آن را با بارگذاری ارزش‌گذاری می‌کنیم، قرارداد می‌نویسیم و همه اینها در محاسبات وجود دارد.


وی اذعان کرد: شهرداری برای امور جاری که متوقف شده مکلف است تا بدهی‌های گذشته‌مان را پرداخت کنیم. ما در امور جاریمان بدهی جدیدی ایجاد نکرده‌ایم و به بانک شهر هم به‌صورت سبدی املاک می‌دهیم که ترکیبی از املاک معارض و مشکل‌دار است تا بتونایم منافع شهرداری را حفظ کنیم.


 گفتنی است «مجوز به شهرداری تهران (سازمان املاک و مستغلات) جهت واگذاری و فروش ۱۰ فقره از املاک شهرداری تهران» با 16 رأی اعضای شورای شهر به تصویب رسید.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته