دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همزمان با هفته پژوهش

پژوهشگران بر‌تر واحد اهر در حوزه استادان و دانشجویان تجلیل شدند

همزمان با هفته پژوهش در مراسمی با حضور امام جمعه اهر، فرماندار اهر و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از پژوهشگران بر‌تر در حوزه استادان و دانشجویی تجلیل شد.
کد خبر : 56055

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در این مراسم گفت: در بخش اساتید پیشکسوت در حوزه پژوهش آقایان دکتر ابوافتحی، دکتر علی خوشروان آذر، دکتر صفری، دکتر اسماعیل حکیمی و حاج اقا هادیان و در بخش فعالان پژوهشی در یک سال گذشته در رشته‌های مختلف (دکتر سید سینا کورهلی و مهندس قیام اسلامی در رشته فنی مهندسی، دکتر آینور ناصری در رشته علوم پایه،دکتر مریم محمدزاده در رشته علوم انسانی)، در بخش شرکت‌های فن آور دانش‌بنیان نیز دکتر پروین غربانی، و دکتر زهره قاضی طباطبایی در بخش متخصص سیستمهای Hi-tech دکتر اصغر چرمین.


دکتر اسمعیل اکبری افزود: در بخش منتخبان پایان‌نامه‌ها و مقالات در یک‌سال اخیر رشته‌های مختلف نیز در پایان نامه منتخب رشته‌های فنی و مهندسی «سعید هاشمیان جدی (مکاترونیک) و بابک خیاط رستمی (عمران)» و در رشته علوم پایه «شهرام بهرو مغانلو (میکروبیولوژی) و سمیه نعمتی (زمین‌شناسی)» و در رشته علوم انسانی «مژده ملیحی (آموزش زبان) و فرنگ مصیب‌نژاد (آموزش زبان)» و در منتخیب مقالات در رشته فنی و مهندسی (یاسین هاشم‌زاده (نقشه برداری) و رشته علوم پایه «عباس حسن اوغلی عوری (شیمی کاربردی) و در علوم انسانی نیز سهیلا عربیان (زبان و ادبیات انگلیسی)» منتخبین این واحد دانشگاهی بودند. در فعالان منتخب دانشجویی و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان نیز در رشته دکتری مریم بانو ساعی آتشی (زبان‌شناسی همگانی) و رویا عبا سنگراب (زبان‌شناسی همگانی) و اعضای بر‌تر باشگاه پژوهشگران جوان در سال جاری نیز اکبر حیدرزاده (برق- قدرت)، سمیه سراج محمدی (ارشد الکترونیک) و علی نیک کار (ارشد عمران زلزله) و در حوزه دانش بنیان دانشجوی فعال بهزاد ساری محمد صلاحلو و بالاخره در بخش روسای اداره پژوهش واحد اهر محمود رضالو، یحیی قربان موحد و مهدی خضوعی جزو برگزیده‌های این همایش بودند.



توسعه شرکت‌های دانش بنیان اولویت دانشگاه آزاد اسلامی


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر توسعه شرکت‌های دانش‌نیان را یکی از اولویت‌های اصلی این دانشگاه برشمرد.


عابدی: باید ارتباط بین دانشگاه با مراکز صنعتی و تولیدی و ادارات بیشتر شود و خلاقیت‌ها، ابتکارات و تحقیقات کاربردی براساس نیازمندی‌های هر منطقه صورت گیرد و اگر این امر محقق شود قطعا در آینده شاهد رونق منطقه و تبدیل ایده به ثروت و تولید متناسب با نیازمندی‌های منطقه‌ای خواهیم بود

دکتر نادر اسدی، گفت: خوشبختانه یکی از سیاست‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی عدم اتکا به شهریه دانشجویی بوده و دراین راستا این دانشگاه برای وجود استادان و دانشجویان خلاق و نخبه پیشگام دراین امر است.


وی، شرکت‌های دانش‌بنیان را بهترین و مناسب‌ترین شیوه در راستای درآمدزایی و اشتغال پایدار به فارغ التحصیلان دانشگاهی ذکر کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اهمیت این مقوله در چارت سازمانی دانشگاه‌های آزاد، اداره کل برنامه ریزی و امور دانش‌بنیان را در راستای حمایت و ساماندهی متقاضیان فعال در این زمینه را ایجاد کرده است.


اسدی با توجه به فعالیت‌های انجام شده در حوزه پژوهش، تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی را در راستای توسعه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی اساتید و دانشجویان با مشارکت این دانشگاه‌ها عنوان کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در مقاطع ارشد و دکتری را یکی دیگر از برنامه‌های این واحد برشمرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده ۴۴ رشته دکتری و ارشد در دو سال گذشته به رشته‌های موجود دانشگاه اضافه شده است.


رئیس شورای پژوهش واحد اهر با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بخش تولید علم بر تلاش مضاعف استادان و دانشجویان در تحقق این امر تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد: با تحقیقات می‌دانی و عملیاتی گام‌های اساسی دراین زمینه برداریم.


پژوهش‌های دانشگاه‌ها را بومی سازی کنیم


فرماندار اهر در جمع استادان و دانشجویان بر بومی سازی پژوهش‌های علمی و کاربردی اساتید و دانشجویان تاکید کرد.


سید محمد عابدی، با توجه به پتانسیل‌های عظیم نیروی انسانی در دانشگاه‌های منطقه، بهره‌مندی مناسب از خلاقیت‌ها و نظرات و ابتکارات آنها در راستای توسعه منطقه مورد تأکید قرار داد.


وی، گفت: باید ارتباط بین دانشگاه با مراکز صنعتی و تولیدی و ادارات بیشتر شود و خلاقیت‌ها، ابتکارات و تحقیقات کاربردی براساس نیازمندی‌های هر منطقه صورت گیرد و اگر این امر محقق شود قطعا در آینده شاهد رونق منطقه و تبدیل ایده به ثروت و تولید متناسب با نیازمندی‌های منطقه‌ای خواهیم بود.


این مسئول تشکیل اتاق فکر مشترک متشکل از استادان و دانشجویان پژوهشگر با ادارات و سازمان‌ها و همکاری دوجانبه و تبادل اطلاعات بین آنها را گامی عملی در حل برخی مشکلات عنوان کرد و گفت: مراکز دانشگاهی، ادارات و سازمان‌ها با اقدام عملی دراین باره و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری گامی در راستای بومی سازی پروژه‌های تحقیقاتی برداشته شود.


فرماندار اهر، افزود: با عملیاتی شدن این پیشنهاد می‌توان ارتباط علمی و عملی ما بین مراکز اداری و دنشگاهی را در راستای تبادل تجربیات و یافته‌های آنها بیشتر کرد که این امر گامی عملی در راستای بومی سازی پژوهش‌های کاربردی است.


وی، افزود: متأسفانه در گذشته پژوهشهای انجام شده اکثرا متناسب با نیاز‌ها نبوده و این امر باعث شده این تحقیقات در حد ایده و پروژه در کتاب‌ها و جزوه‌ها باقی بماند.


سید محمد عابدی، ابراز امیدواری کرد: با پیشگامی دانشگاه‌ها، فرمانداری اهر نیز آمادگی دارد زمینه را برای تسهیل در امور برای همکاری‌های مشترک مابین ادارات، سازمان‌ها و طرح‌های تولیدی و صنعتی با مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها فراهم کنند.


امام جمعه اهر: توجه به علم و پژوهش یکی از تأکیدات دین مبین اسلام است


امام جمعه اهر در جمع اساتید و دانشجویان توجه به علم و پژوهش را یکی از تأکیدات دین مبین اسلام برشمرد.


حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، دین اسلام را دین جامع، مبتنی بر عقل و منطق و علم عنوان کرد که بر تحصیل علم و دانش و تحقیق و پژوهش تأکید ویژه‌ای شده و الحمداله افتخار بزرگ جهان اسلام وجود اندیشمندان و دانشمندان و عالمان برجسته در طول تاریخ است که در عرصه‌های مختلف علمی، پزوهشی و تحقیقاتی منشاء خیر و برکت برای بشریت بوده‌اند.


وی، نظام جمهوری اسلامی را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد که در طول عمر پر برکت انقلاب به بخش تحقیق، پژوهش و تولید علم توجه ویژه‌ای شده و تأکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی موید این مطلب است.


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر گفت: علیرغم اینکه در قبل از انقلاب به ابتکارات و خلاقیت‌های جوانان و اندیشمندان توجه نمی‌شد، وابستگی و ترویج مصرف گرایی یکی از سیاستهای رژیم طاغوت بود. اما بعد از انقلاب اسلامی تاکیدات رهبران نظام اسلامی و مسئولین ارشد نظام قطع وابستگی از بیگانگان و خودکفایی در عزصه‌های مختلف بود که خوشبختانه امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در دنیا در فن اوری‌های نوین، نانو، انرژی هسته‌ای، فن اوری‌های دفاعی، سلولهای بنیادین و ده‌ها زمینه در دنیا جزء بر‌ترین‌ها هستیم و این نشان از توانمندی جوانان و دانشمندان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف است که باید دراین راستا همه کمک کنیم و نقش اساتید و دانشجویان در بحث تولید علم بسیار موثر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته