دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون وزیر نفت: ایران برای بدترین سناریوی کاهش نفت آمادگی دارد

معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی با تاکید بر برنامه ایران برای بازگشت به بازارهای جهانی نفت خام پس از لغو تحریم‌ها گفت: ایران برای روبه‌رو شدن با بدترین حالت قیمت‌های پایین نفت خام آماده است.
کد خبر : 55991

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شبکه خبری بلومبرگ از تهران، امیرحسین زمانی‌نیا افزود: حتی اگر قیمت‌های جهانی نفت خام کاهش یابد، ایران به هیچ وجه برنامه خود را برای افزایش تولید و صادرات نفت خام به تاخیر نمی‌اندازد.


وی تصریح کرد: ایران که انتظار دارد تحریم‌های این کشور در هفته نخست ماه ژانویه برداشته ‌شوند، هم اکنون مشتریان خود را برای برنامه افزایش تولید و صادرات نفت خام خود پیدا کرده است.


معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت ایران اظهار کرد: فرض کلی ما بر اساس بازارهای جهانی با قیمت‌های پایین نفت خام است بنابراین چنانچه قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح ممکن برسد، ما خود را برای بدترین سناریو آماده کرده‌ایم.


بر اساس این گزارش، ایران در ماه نوامبر روزانه دو میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه نفت خام تولید کرده است و دولت هم اکنون خود را برای واگذاری پروژه‌های نفت و گاز بر اساس مدل جدید قراردادهای نفتی این کشور آماده می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته