دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رسول‌پناه مقصر همه امتیازات از دست رفته پرسپولیس!/بهانه‌جویی‌های گل‌محمدی و فکری تمامی ندارد

پرسپولیس و استقلال فاصله زیادی با یک تیم با کیفیت و منسجم دارند اما مربیان این تیم همچنان دنبال بهانه‌جویی هستند.
کد خبر : 559376
photo_2020-12-19_11-48-40.jpg

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی خبرگزاری آنا، پرسپولیس در 6 بازی اخیر خود فقط یک برد داشته و یحیی گل‌محمدی به‌عنوان سرمربی این تیم در همه کنفرانس‌های بعد از این مسابقات به جای صحبت‌های فنی به دنبال بهانه‌جویی و پیدا کردن مقصر بوده است.


نکته قابل توجه اینکه او تا زمانی که مهدی رسول‌پناه و علی رغبتی در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس حضور داشتند، آنها را مقصر عدم نتیجه‌گیری تیمش می‌دانست اما وقتی این دو از سِمت خود استعفا کردند، انتظار می‌رفت سرمربی بهانه‌جوی پرسپولیس بعد از شکست تیمش مقابل تیم جوان و تازه لیگ برتری شده آلومینیوم اراک حداقل این بار راجع به مسائل فنی صحبت کند اما باز هم به مدیران مستعفی تیمش حمله کرد.


بهانه‌جویی‌ها و صحبت‌های گل‌محمدی در نشست‌های خبری آن‌قدر تکراری و حال‌به‌هم‌زن شده که دیگر هیچ هواداری را متقاعد نمی‌کند، آن‌هم هوادارانی که چهار سال خیلی خوب و تا حدی رؤیایی را با برانکو ایوانکوویچ علی‌رغم تمام کمبودها و مشکلات سپری کرده‌اند. یحیی گل‌محمدی بارها در مصاحبه‌هایش از جدایی علی علیپور، مهدی ترابی، علیرضا بیرانوند و اخیراً بشار رسن گلایه کرده و رفتن آنها را ضربه بزرگی به پرسپولیس می‌داند اما او هیچ‌وقت در مورد داشته‌هایش صحبتی نکرده است. پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات امسال بیشتر از اینکه بازیکنی از دست دهد، بازیکنان جدید به خدمت گرفت؛ علی‌رغم تمام مشکلات مالی که این تیم به خاطر بدهی به برانکو داشت.


بدون تردید پرسپولیس بدترین دوران خود را از لحاظ کمبود بازیکن در دوره برانکو ایوانکوویچ سپری کرد. زمانی که این باشگاه از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شد و در حالی که به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده بود، چند مهره اصلی خود از جمله وحید امیری، فرشاد احمدزاده،صادق محرمی، محسن مسلمان، مهدی طارمی و ... را از دست داد اما برانکو به جای اینکه به دنبال بهانه‌جویی و تخریب روحی-روانی تیمش باشد، با قاطعیت تمام گفت؛ ما پرسپولیس هستیم و با همین نفراتی که داریم برای قهرمانی آسیا و لیگ خواهیم جنگید. او تیمش را با همان الوان‌زاده‌ها، آدام همتی‌ها و حمید طاهرخانی‌ها به فینال آسیا برد و قهرمان لیگ هم کرد. در واقع برانکو با تعریف و تمجید از داشته‌هایش، آن‌قدر روحیه و اعتماد به نفس آنها را بالا برد تا حدی که بازیکنی مثل طاهرخانی به خودش اجازه داد در بازی با السد برای ژاوی هرناندز کری بخواند.


صحبت‌های گل‌محمدی بعد از هر ناکامی تیمش، دقیقاً برعکس حرف‌های برانکو بوده است. او مدام از نداشته‌هایش می‌نالد و خواسته یا ناخواسته نمی‌داند چه ضربه روحی-روانی به داشته‌هایش می‌زند. برای همین است که اکثر ستاره‌های این تیم با افت شدیدی مواجه شده و بازیکنان جوان هم اعتماد به نفس خود را به طور کل از دست داده‌اند. شاید بهتر باشد گل‌محمدی به‌جای حملات پی‌درپی به رسول‌پناه و رغبتی در صحبت‌های خود تجدیدنظر کند و تا این حد از نداشته‌هایش صحبت نکند. او که ادعای حرفه‌ای بودن را دارد بهتر است کمی هم مثل مربیان حرفه‌ای رفتار کند.


به‌طور نمونه رونالد کومان در بارسا در شرایطی عهده‌دار هدایت این تیم شد که بارسا با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کرد تا حدی که حتی نتوانست یک بازیکن در فصل نقل و انتقالات تابستانی جذب کند اما سرمربی جدید این تیم با وجود اینکه هیچ‌یک از نفرات مد نظرش جذب نشدند، فصل را شروع کرد و نتایج بد و پرنوسانی را هم گرفت با این حال او حتی در یک کنفرانس خبری هم از نداشته‌های تیمش صحبت نکرد و بارها گفت با همین نفرات بهتر خواهند شد.


کومان نه به هواداران بارسا وعده و وعید قهرمانی داد و نه از کمبودهای تیمش صحبت کرد. او فقط تأکید داشته و دارد که با همین نفرات جوان برای قهرمانی در هر جامی خواهند جنگید. به خاطر همین هم بارسا با همه مشکلاتی که دارد، هفته به هفته بهتر شده و کم‌کم به روزهای اوج خود برمی‌گردد.


قطعاً چنین رفتارهای حرفه‌ای فقط از مربیان تراز اول دنیا برمی‌آید نه مربیان داخلی ما که در 30 دقیقه پایانی بازیِ در جریان تیم‌شان به این فکر می‌کنند که در نشست خبری بعد از بازی چه بهانه‌ای را برای توجیه بد بازی کردن و نتیجه نگرفتن تیم‌شان مطرح کنند. نمونه بارز آنها محمود فکری و یحیی گل‌محمدی هستند؛ مربیانی که این روزها تیم‌شان نه خوب بازی می‌کند و نه نتیجه می‌گیرد اما به‌جای نقد فنی تیم خود مدام به این و آن حمله کرده و با صحبت‌های پوچ و بی‌اساس دنبال بهانه‌جویی هستند. حرف‌هایی که دیگر مخاطب و خریدار ندارد و فقط به خود آنها و تیمشان ضربه می‌زند.


انتهای پیام/4146/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: استقلال پرسپولیس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته