دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طالبی در گفت‌وگو با آنا:

به حال لیگی که صدرنشین آن استقلال است باید گریست/ فرافکنی فکری بر کسی پوشیده نیست

مربی پیشین تیم استقلال گفت: باید به حال لیگی که استقلال در صدر آن قرار دارد گریست و فکری نمی‌تواند فرافکنی کند چون همگان از نقاط ضعف استقلال آگاه هستند.
کد خبر : 559109
01.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که به محمود فکری می‌شود، این است که او در نشست‌های خبری قبل و به خصوص پس از مسابقه کمتر در خصوص مسائل فنی صحبت می‌کند و بیشتر صحبت‌های او حول مسائل غیرفنی است.


ابراهیم طالبی در خصوص انتقادات به صحبت‌های غیرفنی سرمربی تیم استقلال به خبرنگار ورزشی آنا عنوان کرد: محمود فکری ایراد بزرگی در کار مربیگری دارد. وقتی تیم او نتیجه نمی‌گیرد و حتی در مواقعی که برنده از زمین خارج شده، تنها کاری که او انجام نمی‌دهد، جواب فنی دادن به مسائل تیمش است. به نظرم او با این کار به شعور مخاطبانی توهین می‌کند که به‌خوبی از فوتبال اطلاع دارند و تشخیص می‌دهند که او سعی می‌کند فرافکنی کند و در مورد نواقص تیمش صحبت کند.


وی ادامه داد: استقلال در تمامی بازی‌های این فصل غیر از یکی دو مورد در نیمه دوم که به نیمه مربیان مشهور است، دچار افت شده و اگر درخشش رشید مظاهری درون دروازه نبود، قطعاً این تیم کمتر امتیاز می‌گرفت. مسلماً استفاده از یک دروازه‌بان آماده و بخت و اقبال نمی‌تواند استقلال را به قهرمانی برساند.


مربی پیشین استقلال یادآور شد: در دیدار با سایپا، استقلال حملات عجولانه و بی‌برنامه‌ای روی دروازه حریف داشت و همچون بازی‌های دیگر در نیمه مربیان نتیجه را واگذار کرد. پیش از این در مصاف با تیم‌های شهر خودرو، گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان و پرسپولیس به این موضوع اشاره شده بود که استقلال در نیمه دوم افت می‌کند اما سرمربی آبی‌پوشان برای رفع مشکلات تیمش گامی اساسی برنداشته است.


وی خاطرنشان کرد: سایپا یکی از تیم‌های متوسط لیگ برتر ماست و اگر استقلال در حد و اندازه خودش بازی کند، هیچ‌گاه مقابل این تیم بازنده نمی‌شود. در دیدار با این تیم محمود فکری نتوانست تیمی منطقی را روانه میدان کند. من حاضرم از لحاظ فنی در خصوص دلایل شکست استقلال صحبت کنم. علیاری جوان توانست از نقطه ضعف استقلال در فضای C زمین نهایت استفاده را ببرد و با عبور از چهار بازیکن پاس بسیار خوبی به هم‌تیمی‌اش داد و او هم برای خودروسازان گلزنی کرد. بعد از آن هم خلاقیت مهدی قایدی، فرصت‌طلبی شیخ دیاباته و شمّ گلزنی امیرارسلان مطهری کمکی به محمود فکری نکرد تا تیمش بازنده شود. تیمی که فقط سراسیمه و بدون هدف مشخصی حمله می‌کرد.


طالبی یادآور شد: محمود فکری نمی‌تواند ضعف‌های تیمش را پنهان کند چون علم فوتبال گسترده شده و به‌راحتی می‌توان ضعف‌های تیمش را مشخص کرد. او اگر توانایی و لیاقت مربیگری در استقلال را ندارد، می‌تواند استعفا دهد ولی نباید برای ضعف‌های آبی‌پوشان بهانه بیاورد. امیدوارم فکری یک بار برای همیشه درک کند که مردم فوتبال را متوجه می‌شوند. او باید به ضعف تیمش اقرار کند. مسلماً ادامه روند فعلی باعث خواهد شد تا استقلال جایگاهش بدتر از شرایط کنونی شود، آن‌هم در شرایطی که بهترین مهاجمان لیگ در خط حمله استقلال حضور دارند.


وی درباره اینکه فکری گفته استقلال بوی قهرمانی می‌دهد، گفت: فکری غلط نمی‌گوید. اگر فوتبال قوی داشتیم بیش از 40 سال از آخرین قهرمانی تیم ملی فوتبال در آسیا نمی‌گذشت. باید به حال لیگی گریست که استقلال با چنین عملکردی در رده اول آن قرار دارد. نباید همیشه به موفقیت و اقبال دل خوش کنیم. امروز استقلال بازی خوبی انجام نمی‌دهد و اعضای هیئت مدیره باشگاه باید فکری به حال تیمشان کنند،وقتی فکری نمی‌تواند تغییری در تیم ایجاد کند. با چنین برنامه‌ریزی‌هایی استقلال به جایی نمی‌رسد و این فصل هم همچون فصول گذشته در حسرت قهرمانی باقی می‌ماند. تحول در فوتبال منتظر ما نمی‌ماند که چه زمانی از خواب بیدار شویم. فوتبال ایران از این فرضیه دور است و باید تغییرات گسترده‌ای رخ دهد.


انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته