دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1399 - 12:20
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد؛

محدودیت سهمیه جذب هیئت‌علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: سهمیه‌های جذب هیئت‌علمی بسیار محدود است و امسال حدود ۸۰ عضو هیئت‌علمی جذب کرده‌ایم.
کد خبر : 557783

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ابراهیم صالحی عمران با اشاره به اینکه اشتیاقی به توسعه کمی آموزش مهارتی بدون تأثیر کیفی در رشته‌ها ندارم، گفت: دانشجویان و خانواده‌ها باید انگیزه آموزش داشته باشند.


وی گفت: اگر می‌خواهیم در آینده آموزش مهارتی بیشتر باشد حتماً باید روی کیفیت آموزش مهارتی جدی‌تر رفتار کنیم. این یک سیاست است و می‌دانم که آموزش‌های مهارتی چه الزاماتی را طلب می‌کند.


صالحی با بیان این که تعداد آموزشکده‌ها زیاد است و امسال حدود ۷۹ هزار نفر پذیرش داشتیم، تأکید کرد: کیفیت، اصل اساسی در آینده آموزش‌های مهارتی است.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به سیستم آموزش مجازی که امسال اجرایی شد، تصریح کرد: تأکید کردیم که خلاقیت و نوآوری‌ها را باید به استان‌ها داد تا بتوانند آموزش مجازی را ادامه دهند. اگر شرایط کرونا ادامه پیدا کند آموزش مجازی را ادامه خواهیم داد و حتماً آموزش به‌صورت ترکیبی خواهد بود.


وی ادامه داد: آموزش مجازی مزایا و معایبی دارد. برای انتقال شایستگی و مهارت‌ها باید از این سیستم استقبال کرد دانشگاه هم علیرغم گرفتاری‌های زیاد در این زمینه موفق بوده با این حال چالش‌هایی هم بوده است، اما کم و بیش باید با رعایت پروتکل‌ها، آموزش‌های مهارتی با حضور دانشجو هم اتفاق بیفتد.


صالحی عمران تأکید کرد: اعتقاد دارم سیستم آموزش باید سیستم دوگانه باشد. یک بخش داخل دانشگاه و بخشی دیگر داخل صنعت باشد همه جای دنیا هم این گونه است.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان این که هیئت‌علمی هم یکی از ستون‌های آموزش مهارتی است اما سهمیه‌ها بسیار محدود است، گفت: امسال تنها حدود ۸۰ عضو هیئت‌علمی جذب کردیم.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته