دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1399 - 12:45
صالحی عمران:

آینده‌پژوهشی باید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای دنبال شود/ تربیت تکنسین؛ مأموریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تربیت تکنسین و نیروی متخصص یکی از مأموریت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.
کد خبر : 548317
WhatsApp Image 2020-12-14 at 12.31.24.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ابراهیم صالحی عمران در همایش روز ملی پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور که صبح امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: در دانشگاه‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای، پژوهش‌ها معناهای خاصی پیدا می‌کنند. دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاهی ماموریت‌گرا محسوب می‌شود و کارهای ترویج پژوهش و فناوری از مأموریت‌های اصلی این دانشگاه است.


وی افزود: ما باید مسیر خود را در دانشگاه بشناسیم، اگر مثل دانشگاه نظری باشیم راه خود را اشتباه رفته‌ایم. واژه‌های «فنی» و «حرفه‌ای» مهم است و ما در این راستا کارهای خوبی توانسته‌ایم انجام دهیم.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: تربیت تکنسین و نیروی متخصص یکی از مأموریت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای است. حوزه آموزش و پژوهش را از یکدیگر جدا نمی‌دانیم. برای پاسخگویی به نیاز بازار کار، بررسی کرده‌ایم که چه مشاغلی، به چه نیروهایی نیاز دارند. اینجاست که پژوهش در این زمینه به ما کمک کرده است.


صالحی عمران ادامه داد: آینده‌پژوهشی باید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای دنبال شود. یکی از رسالت‌های این دانشگاه تولید فناوری سطوح پایین و میانی است. آموزش عالی مهارتی را به‌طور جدی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای دنبال خواهیم کرد و کارهای پژوهشی و فناوری افزایش می‌یابد.


انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته