دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1399 - 15:03
رئیس دانشگاه علمی کاربردی نيروی انتظامی اصفهان مطرح کرد؛

كاهش گرايش جوانان به بزهكاری با رابطه مطلوب والدين و فرزندان

رئیس دانشگاه علمی کاربردی نيروی انتظامی استان اصفهان گفت: رابطه مطلوب والدين با فرزندان باعث كاهش گرايش جوانان به بزهكاری خواهد شد.
کد خبر : 556775
حسين زاده.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌‌آباد، حسین حسین‌زاده در وبینار خانواده، دانشجو و دانشگاه كه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار شد با اشاره به ارزش والای علم و دانش در جامعه و نقش مهم والدین در تربیت فرزندان اظهار کرد: با توجه به وضعیت جامعه و بزهكاری‌هایی كه در ابعاد مختلف اتفاق می‌افتد، نقش و تأثیرگذاری والدین در ایجاد رابطه مطلوب با فرزندان از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورتی كه این ارتباط در خانواده‌ها به‌خوبی شكل گیرد، قطعاً گرایش جوانان به بزهكاری كاهش چشمگیری خواهد داشت.


رئیس دانشگاه علمی کاربردی انصارالمهدی افزود: سعی دانشگاه همیشه بر این بوده كه محیطی سالم و علمی برای پیشرفت و به كمال رسیدن دانشجویان فراهم کند.


وی با تأكید بر ضرورت روابط دوستانه والدین به دور از هرگونه خشونت و تشنج با فرزندان خود بیان كرد: در صورتی می‌توانیم محیط تربیتی سالم در دانشگاه و خانواده داشته باشیم كه عزیزانمان بدون ترس از سرزنش، تحقیر و یا هر نوع خشونت بتوانند با والدین مشكل خود را در میان بگذارند.


حسین‌زاده دوران جوانی را یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دوره‌های زندگی انسان‌ها دانست و گفت: دوران جوانی بسیار خاص و حائز اهمیت است و باید به‌درستی سپری شود تا آینده‌ای درخشان در انتظار جوانان باشد.


جانشین سابق فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: ۱۸ تا ۳۵ سالگی دوران نوجوانی و جوانی به شمار می‌آیند که در این دوران انسان در اوج غرور و قدرت جسمی است که می‌توان آنان را به مستان هوشیار و یا خفتگان بیدار تشبیه کرد؛ بنابراین در چنین دورانی والدین برای برقراری ارتباط صحیح با فرزندان خود باید برنامه‌ای درست و دقیق داشته باشند.


درک متقابل بین فرزندان و والدین از مهم‌ترین نیازهاست


رئیس دانشگاه علمی کاربردی نيروی انتظامی استان اصفهان ارتباط و درک متقابل بین فرزندان و والدین را یکی از مهم‌ترین نیازها دانست و عنوان کرد: فرزندان باید درک کنند که والدین عاشق آنان هستند و شرایط را به‌درستی درک می‌کنند تا بتوانند به والدین خود اعتماد کنند و راهکارهای آنان را برای زندگی بپذیرند؛ بنابراین والدین باید تلاش کنند که به‌درستی فرزندان خود را درک کرده و با آنان ارتباط عاطفی برقرار کنند.


وی افزود: والدینی که با فرزندان خود رفتار جنایی دارند و یا در برابر رفتار آنان بی‌توجه هستند، نمی‌توانند فرزندانی با روحیه سالم را تحویل جامعه دهند.


جانشین سابق فرماندهی انتظامی اصفهان خاطرنشان کرد: دین اسلام به ما سفارش کرده والدین باید با الگو قراردادن پیامبر عظیم‌الشان اسلام و ائمه اطهار علیهم‌السلام از هر فرصتی برای ارتباط صمیمانه با فرزندان خود استفاده کنند تا فرزندان به‌راحتی مسائل و مشکلات خود را با والدین درمیان بگذارند.


حسین‌زاده با بیان اینکه عاقل‌ترین مردان بیشترین احترام را به همسرانشان می‌گذارند و همسران تکریم شده فرزندان شایسته‌ای را تربیت خواهند کرد، بیان کرد: همانطور که حضرت علی(ع) می‌فرمایند؛ تعالی از محبت آغاز می‌شود، پس برای پیشرفت فرزندانتان باید خانواده‌ای گرم و صمیمی داشته باشید.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته