دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 دی 1399 - 18:44
سیدرضایی مطرح کرد؛

از ضریب تأثیر شهید سلیمانی در عرصه‌های گوناگون تا رسالت دانشگاه‌ها در بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آبادکتول بیان کرد: ضریب تأثیر شخصیت‌های بزرگی مانند شهید سلیمانی را باید در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، سیاسی، نظامی و ... مورد سنجش قرار دهیم تا عظمت وجودی این شهدا بهتر شناخته شود.
کد خبر : 554809
photo_2021-01-06_15-02-59.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از علی‌آبادکتول، به‌مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی میزگرد علمی و  تخصصی مکتب حاج قاسم با عنوان «شهید سلیمانی و جهاد اکبر (معنویت، اخلاص و تعبّد توحیدی)» در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آبادکتول با حضور جمعی از صاحب‌نظران و استادان و محورهای «شهید سلیمانی و ولایت‌پذیری»، «شهید سلیمانی و پیشبرد راهبرد نظام در عرصه بین‌الملل»، «شهید سلیمانی و نفوذ بین‌المللی»، «شهید سلیمانی و مدیریت راهبردی»، «شهید سلیمانی و عزت ملی، وحدت اسلامی»، «شهید سلیمانی، دشمن‌ستیزی و شجاعت»، «شهید سلیمانی و نبرد نامتقارن»، «شهید سلیمانی و تربیت نسل جوان» و «شهید سلیمانی، نوع‌دوستی و دقت در بیت‌المال» برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آبادکتول در این نشست اظهار کرد: رسالت دانشگاه در بزرگداشت عملی و واقعی سیدالشهدای مقاومت شهید سلیمانی، تربیت انسان‌هایی است  که بتوانند در مسیر و آرمان این شهید حرکت کنند.


سیدحسن سیدرضایی، این  نشست علمی را در راستای تبیین ابعاد وجودی شهید سلیمانی و مکتب ارزشمند و درس‌آموز سردار دلها عنوان و بیان کرد: همانطور که برای تحقیقات علمی ضریب تأثیر سنجیده
می‌شود و براساس آن ارزش‌گذاری صورت می‌گیرد، بنابراین ضریب تأثیر شخصیت‌های بزرگی مانند شهید سلیمانی را باید در عرصه‌های مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و ...  مورد سنجش قرار دهیم تا عظمت وجودی این شهدا بهتر شناخته شود.


شهید سلیمانی در جهاد اکبر و جهاد اصغر پیشرو بود


 امام جمعه علی‌آبادکتول نیز در این نشست عنوان کرد: جهاد اکبر مقدمه جهاد اصغر و مهم‌تر از جهاد اصغر است و شهید سلیمانی در هر دو عرصه از پیشروان جهاد بود.


حجت‌الاسلام سیدعلی مهدی‌نژاد بیان کرد: خصوصیات اخلاقی و عرفانی شهید سلیمانی حالت دعا، تضرّع، تشرّع و تعبّد فوق‌العاده، دلدادگی به اهل بیت علیهم‌السلام و توسل و تبرک ایشان حتی به تمثال همرزمان شهیدش نشان از  وارستگی، اخلاص و رقّت قلب بالای آن شهید والامقام است.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته