دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 دی 1399 - 15:44
فرمانده هشت سال دفاع مقدس مطرح کرد؛

از ایجاد ارتش مردمی تا نسخه‌ای که به دست حاج قاسم پیچیده شد

فرمانده هشت سال دفاع مقدس، نخستین اقدام حاج قاسم را ایجاد ارتش مردمی دانست و گفت: شهید سلیمانی هنر، بصیرت و معنویت را بین قبایل عراق و سوریه تزریق کرد.
کد خبر : 554749
photo_2021-01-06_12-45-39.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ساری، مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی  از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران و با حضور خانواده شهدای مقاومت، رئیس این دانشگاه، مسئولان و معاونان استانی برگزار شد.


فرمانده لشکر 25 کربلای استان مازندران، مکتب حاج قاسم را مدرسه ایثار و مقاومت برای بشر عنوان کرد و گفت: امروز مکتب حاج قاسم شاخص و معیاری برای ایستادگی مقابل استکبار و حفظ کرامت و ارزش‌های اسلامی  قلمداد می‌شود.


کمیل کهنسال، یهودی‌سازی مسیحیان و مسلمانان در جهان را دو مقوله اصلی اهداف صهیونیست در منطقه دانست و اظهار کرد: امروز رژیم صهیونیستی درصدد آن است تا با نفوذ در کشورها مانند گذشته حکام آنها را تحت کنترل خود قرار دهد تا از این طریق بتواند به پایگاه  اسلام و ایران ضربه بزند.



وی متذکر شد: رژیم فاسد صهیونیستی با کمک بعضی ار حکام عربی با فتنه‌های داخلی و برون‌مرزی از همان اوایل انقلاب سعی در تضعیف جمهوری اسلامی داشتند که می‌توان به هشت سال جنگ تحمیلی و فتنه‌های داخلی اشاره کرد.


برنامه‌ صهیونیست‌ها علیه ایران در منطقه خاورمیانه


فرمانده هشت سال دفاع مقدس، محاصره اقتصادی و نظامی دشمنان در منطقه علیه ایران همزمان با ظهور نیروهای گروهک تروریستی داعش در منطقه را از دیگر برنامه‌های صهیونیست‌ها عنوان کرد و گفت: طرح تجزیه کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه و یمن یکی از اهداف دشمن بود که نقش ایران به محور حاج قاسم در ایجاد اتحاد و همدلی بین مردم این کشورها آنها را ناکام گذاشت.


فرمانده لشکر 25 کربلای استان مازندران تأکید کرد: دشمنان با ایجاد داعش در سوریه و عراق دنبال ضربه به پایگاه اصلی مقاومت و اسلام بودند که سردار سلیمانی نقشه‌شان را نقش بر آب کرد.


کهنسال متذکر شد: در چنین شرایطی حاج قاسم به عنوان ظرفیت عظیم و مبارز باتجربه هشت سال جنگ تحمیلی و شناخت کامل دشمن، مردم و قبایل منطقه به  میدان آمد.


وی، نخستین اقدام حاج قاسم را ایجاد ارتش مردمی دانست و بیان کرد: با توجه به شرایط سخت حاکم و قبایل متعدد حاضر در منطقه عراق و سوریه هنر و بصیرت همراه با معنویت حاج قاسم بود که اتحاد را در بین این قبایل ایجاد کرد.


فرمانده لشکر 25 کربلای استان مازندران ادامه داد: شعار «ما ملت شهادتم»، «ما ملت امام حسینیم» عامل اصلی دورکردن داعش از منطقه و نابودی آنها بود.


به گزارش آنا در پایان  این مراسم  از خانواده‌ شهدای مقاومت حاضر در نخستین سالگرد گرامیداشت سردار حاج قاسم سلیمانی با اهدای تندیس مقاومت تجلیل شد.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته