دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1399 - 16:25
یعقوبی‌پور خبر داد؛

رشد 20 درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان از رشد 20 درصدی جذب دانشجو در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 552857
52525.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سیرجان، علی یعقوبی‌پور در مراسم گرامیداشت سالروز 9 دی، روز بصیرت ملت ایران با بیان رشد 20 درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان اظهار کرد: با همه محدودیت‌ها توانستیم رشد مناسبی داشته باشیم و حدود 20 درصد در مقایسه با سال قبل پذیرش دانشجو را افزایش دهیم.


وی افزود: باید بیشترین تلاشمان را انجام بدهیم که اتکایمان به درآمدهای شهریه‌ای کمتر بشود و به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنیم که دغدغه‌ای برای جذب دانشجو نداشته باشیم و تغییرات جمعیتی و نرخ پذیرش تأثیری بر درآمدها و هزینه‌های جاری دانشگاه نداشته باشد.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با بیان  فعالیت‌های مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و کارگاه مهندسی معکوس این واحد دانشگاهی عنوان کرد: از 2 سال و نیم پیش جذب درآمدهای غیر شهریه‌ای را آغاز کردیم اگر به همین منوال و نگرش ادامه بدهیم 10 سال آینده از درآمدهای شهریه‌ای مستقل می‌شویم.


یعقوبی‌پور ادامه داد: اگر هر سال 10 درصد از اتکایمان به درآمد شهریه‌ای کم کنیم بعد از 10 سال می‌توانیم ادعا کنیم که از درآمد شهریه‌ای مستقل شده‌ایم و کاملاً بی‌نیاز هستیم و در نتیجه می‌توانیم هزینه حقوق و دستمزدمان را از درآمدهای غیر شهریه‌ای پرداخت کنیم آن روز، روز ایده‌آل واحد دانشگاهی سیرجان خواهد بود.


پیشتازی واحد سیرجان در زمینه پروژه‌های برون دانشگاهی


وی اضافه کرد: علاوه بر جذب درآمدهای غیرشهریه‌ای باید تمرکز ویژه‌ای برای درآمدهای شهریه‌ای داشته باشیم، اهمیت جذب دانشجو خیلی بالاست و باید سهم‌مان را با توجه به توانمندی‌هایمان بگیریم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با تشکر از همه کارکنان توضیح داد: همه همکاران حتی افرادی که ماهیت کاری آنان تبلیغات در جذب دانشجو نیست با همه توان و انرژی در صحنه آمدند و مشتاقانه فعالیت کردند که نشان‌دهنده این است که عاشق سیستم بوده و مسئولیت‌پذیر هستند.


یعقوبی‌پور بیان کرد: این همت بلند همه همکاران بوده که نتیجه آن با توجه با همه محدودیت‌ها توانستیم رشد مناسبی داشته باشیم و حتی می‌توانیم بگوییم در استان رتبه نخست را داریم.


وی مطرح کرد: در زمینه پروژه‌های برون دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان مانند همیشه پیشتاز بوده و همچنان قراردادهای پژوهشی با صنعت را مانند سال‌های گذشته با حجم و کیفیت بیشتری و مبلغ بالاتری پیگیری کرده و در این زمینه نیز پیش‌رو هستیم.


تبدیل شعار به شعور در واحد سیرجان


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان نیز با بیان آیه «یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما» گفت: فلسفه وجودی جهان آفرینش در این حدیث قدسی، وجود بابرکت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) شمرده شده است.



حجت‌الاسلام سعید جعفری با بیان روایتی از دوازدهمین یگانه منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) ادامه داد: حضرت بقیه‌الله الاعظم می‌فرمایند که دختر رسول برای من اسوه حسنه بوده و با توجه به اینکه چشم همه عالمیان به وجود این گوهر تابناک دوخته شده، ایشان می‌فرماید دختر رسول اکرم(ص) الگو و اسوه حسنه من است.


وی با قدردانی از عملکرد بسیار خوب دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان تبیین کرد: بسیار خرسندیم که دغدغه مقام معظم رهبری در سال جهش تولید که همان ارتباط بین صنعت و دانشگاه بوده به معنای واقعی در این واحد دانشگاهی در حال تحقق است.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان تشریح کرد: شما در این واحد دانشگاهی شعار را به شعور تبدیل کرده‌اید با توجه به اینکه دشمنان به‌طور ظالمانه و جنایت‌کارانه دنبال تحریم این ملت هستند با این برنامه‌ریزی‌های خوب و ارزشمند و دلسوزی شما تهدید به فرصت تبدیل شده است؛ زیرا شما خواسته‌اید و توانسته‌اید.


ناامیدی از رحمت الهی خواسته مستکبران عالم


جعفری با گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: در وصیت‌نامه سردار بزرگ دل‌ها توصیه شده که نگذاریم رهبر تنها باشد و امام راحل فرمودند پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد.


وی با بیان اینکه اکنون جنگ فرهنگی غرب در فضای مجازی، هویت بخشی از افراد جامعه را دستخوش تغییر و تحول کرده است، ادامه داد: با توجه به هجمه‌های متعدد در فضای مجازی، دشمنان در حال زدن خیمه انقلاب هستند و وظیفه دانشگاهیان سنگین است. با ارتقای دانش و معنویت خودمان و عجین کردن این دو بال، معنویت و علم، تعهد و تخصص بتوانیم ایران را از این گردنه‌های سخت عبور دهیم.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان تأکید کرد: از رحمت الهی هیچ‌گاه نباید مأیوس شویم؛ اگر مأیوس شدیم، مطمئناً خواسته مستکبران عالم را تحقق بخشیده‌ایم.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته