دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1399 - 12:30
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زرند در گفتگو با آنا عنوان کرد؛

راه‌اندازی سرای نوآوری کربن در زرند به‌زودی/ جذب دانشجو در رشته‌های مرتبط با نیاز شهروندان نهایی شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند با اشاره به راه‌اندازی رسمی سرای نوآوری کربن، بهره‌وری و محصولات در این دانشگاه عنوان کرد که به‌زودی مراحل ثبت این سرا را نهایی می‌کنیم.
کد خبر : 525313
photo5819192129711355409.jpg

سمنبر میرزایی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، برنامه‌ها و اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند در ترم جدید تحصیلی را تشریح و اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید (1400 ـ  1399) و شرایط موجود در شرایط شیوع کرونا، نخستین اولویت برای حفظ سلامت دانشجویان، استادان و کارکنان، اتخاذ سیاست آموزش و خدمات مجازی بوده است.


وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند در  بخش‌‌های مختلف به‌ویژه آموزشی از نیمسال دوم سال تحصیلی گذشته موفق به  ورود به فضای آموزش  مجازی شد و کلاس‌ها و امتحانات نیمسال دوم و ترم تابستان را با موفقیت به صورت آنلاین برگزار کرد و برای سال تحصیلی جدید نیز فعالیت مناسب خود را  در سیستم آموزشیار و کلاس‌های آنلاین  با موفقیت آغاز کرده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند عنوان کرد: با بهبود بیشتر شرایط و تسلط بر سیستم آموزشیار، مشکلات آموزشی و پژوهشی و خدمات به دانشگاهیان به حداقل خواهد رسید.


میرزایی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته و برنامه‌های حوزه‌ پژوهش و فناوری نیز بیان کرد: با وجود اینکه از آغاز شیوع کرونا دسترسی و ارتباط مستقیم با استادان و دانشجویان بسیار کم شده، اما همه‌گونه ارتباط، اطلاع‌رسانی و اعلام حمایت از استادان و دانشجویان صورت گرفته است.


انتشار کتاب با لوگوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند


وی ادامه داد: نتیجه  حمایت از استادان و دانشجویان انتشار کتاب با لوگوی دانشگاه و  مشارکت چند درصدی در هزینه چاپ آن بوده است که به‌زودی رونمایی خواهد شد؛ تشویق مرتب استادان به نشر مقاله موجب انجام کار پژوهشی، چاپ مقاله و ترفیع سالانه تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه و نیز ایجاد انگیزه  تحقیق و پژوهش و رغبت بیشتر ادامه تحصیل در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در برخی دانشجویان شده است.


ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده  اتوماتیک(چشمی) و پدالی


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند با بیان اینکه حمایت‌های مادی و معنوی از دانشجویان نخبه تقویت شده است، متذکر شد: نتایج این حمایت تولید و ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده  اتوماتیک(چشمی) و پدالی هستند که توسط دو نفر از دانشجویان به سرانجام رسیده و به‌زودی با حمایت باشگاه‌ پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی زرند ثبت خواهند شد.


میرزایی افزود: البته دانشگاه آزاد اسلامی زرند برای حمایت عملی از این دانشجویان برای رفع نیاز خود چند دستگاه خریداری و نصب کرده است. در راستای حمایت از دانشجویان نخبه و کارآفرین نیز با هزینه بسیار اندک و حمایت همه‌جانبه از یکی از دانشجویان نخبه و فعال رشته مهندسی نرم‌‌افزار، سایت مخصوص دانشگاه به‌نام unibas با انواع قابلیت‌ها ایجاد شد.


وی تبیین کرد: در حال فعالیت و خدمات به دانشجویان و استادان هستیم و زمینه درآمدزایی و کارآفرینی را مهیا خواهیم کرد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند خدمات آموزشی و پژوهشی مناسبی با توانایی دریافت و نشر مقالات و کتب و جزوات درسی برای استادان و دانشجویان دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند یادآور شد: در حوزه معاونت علمی همچنان از پژوهش و فناوری حمایت خواهیم کرد و به‌زودی با راه‌اندازی رسمی سرای نوآوری کربن و بهره‌وری و محصولات در دانشگاه  و البته در صورت حمایت مسئولان شهرستان به‌خصوص نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی  خبرهای خوبی به اطلاع همگان خواهد رسید.


میرزایی تأکید کرد: در حوزه توسعه تحقیق و پژوهش مذاکرات خوبی با مسئول سازمان علمی و پژوهشی سپاه ثارالله استان کرمان و سایر مسئولان حوزه علمی پژوهشی سپاه صورت گرفته که با ظرفیت‌های موجود در دانشگاه و سپاه و بسیج دانشجویی اقدامات بسیار خوبی صورت خواهد گرفت.


پیگیر تصویب رشته‌های جدید به‌خصوص در حوزه علوم پزشکی هستیم


وی اضافه کرد: در این راستا طرح‌های مناسبی نیز در حوزه پژوهش‌های کاربردی داریم که با حمایت‌های مسئولان نتیجه‌بخش خواهد بود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند خاطرنشان کرد: خبرهای خوب در نیمسال جدید عمدتاً توسعه و بهبود شرایط آموزش مجازی و فعالیت‌های پژوهشی در قالب همین فضاست؛ ازجمله جذب دانشجو در رشته‌های جدید و مرتبط با نیاز و مطالبه جوانان شهرستان زرند.


میرزایی افزود: این رشته‌ها به‌دلیل انجام کار کارشناسی مورد استقبال قرار گرفته و شور و نشاط و هیجان در دانشگاه ایجاد کرده است، رشته‌هایی مانند ایمنی صنعتی و محیط کار، مدیریت صنعتی، مهندس مواد (متالورژی )، آموزش زبان انگلیسی، مکانیک خودرو و ... .


وی با اشاره به پیگیری مداوم تصویب رشته‌های جدید به‌خصوص در حوزه علوم پزشکی اضافه کرد: مجوز سرای نوآوری کربن، بهره‌وری و محصولات را دریافت کرده‌ایم که با فعالیت آن زمینه ارتباط  مناسب با صنایع شهرستان برقرار خواهد شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند افزود: از آنجا که جامعه هدف ما دانشجویان هستند، تلاش ما توجه به نیازها و نحوه آموزش درست آنان خواهد بود و اولویت اصلی ما حفاظت از سلامتی آنها در شرایط کرونایی است.


میرزایی ادامه داد: هر تصمیمی منوط به ملاحظه این امر است و برای اینکه هیچ‌گونه آسیبی به دانشجویان وارد نشود، نخستین تصمیم همان خدمات مجازی و آموزش‌های آنلاین است.


وی عنوان کرد: در حوزه پژوهشی و فرهنگی همچنان حمایت کامل خود را از صاحبان ایده و طرح‌های مختلف علمی و فرهنگی خواهیم داشت و برنامه‌ها و خدمات آموزشی و پژوهشی و فرهنگی خود را تعطیل نمی‌کنیم.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته