دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1399 - 12:00
معاون دانشگاه آزاد اسلامی شیراز اعلام کرد؛

اجرای 20 میلیارد ریال طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی در شیراز/ چه دستگاه‌هایی به سفارش صنایع طراحی و ساخته شد؟

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی این دانشگاه به ارزش تقریبی 20 میلیارد ریال در حال اجرا بوده و تجهیزات سفارشی از طرف صنعت توسط محققان طراحی و ساخته شده‌اند.
کد خبر : 552665
2 (1).jpg

محمدمهدی جباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در شیراز با اعلام رشد چشمگیر عقد قرارداد طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی و صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در مقایسه با سال‌های گذشته اظهار کرد: این واحد دانشگاهی در حال اجرای طرح‌های پژوهشی متعددی با ارزش کل تقریبی 20 میلیارد ریال بوده که با رشد قابل توجهی در جذب اینگونه طرح‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته مواجه بوده است.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در طول یک سال گذشته توانسته است علاوه بر عقد قرارداد طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی متعدد و جذب بسیاری از قراردادهای پژوهشی نهادهای دولتی با تعداد زیادی از صنایع نیز قراردادهای مختلف پژوهشی منعقد کند.


توسعه جذب  طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی


طراحی و ساخت تجهیزات صنعتی در واحد شیراز


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: با توجه به عضویت مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در ساتع(سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری) و بخشنامه اخیر طرح‌های پژوهشی، پیش‌بینی می‌شود که در جذب  طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی توسعه قابل توجهی به وجود آید.
 
جباری خاطرنشان کرد: سال‌های اخیر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز علاوه بر انجام طرح‌های پژوهشی برون‌دانشگاهی، توانسته است با معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های اعضای هیئت علمی و زیرساخت‌های پژوهشی و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی و مراکز تحقیقاتی خود، نقش مهمی در انجام طرح‌های صنعتی ایفا کند.


وی بیان کرد: ازجمله تجهیزات سفارشی از طرف صنعت که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز طراحی و ساخته شده است، می‌توان «دستگاه ضد عفونی مرسولات اداری ازن دیس اینفکتور»،  «دستگاه ضدعفونی کننده خانگی»، «دستگاه نیمه صنعتی الکتروریسی جهت تولید نانو الیاف» و «دستگاه اندازه‌گیری غلظت گاز فرمالدهید» را نام برد.



به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، «دستگاه اندازه‌گیری ضریب رسانش مایعات»، «سامانه نیمه خودکار NDT سرجوش‌های الکتروفیوژنی»، «طرح تبدیل کنتور گاز عادی به کنتور گاز ارتقایافته»، «دستگاه تصفیه و ضد عفونی آکوستیک ساخته شده برای نیروگاه‌های گازی» و دیگر تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز برخی از صنایع در این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.


انتهای پیام/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته