دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1398 - 10:12
در قالب کارگاه برگزار شد؛

آشنایی دانشگاهیان با سامانه پژوهشیار در دانشگاه آزاد شیراز

کارگاه آشنایی با طرح پایش و سامانه پژوهشیار ویژه مدیران و اعضای هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد.
کد خبر : 375304
pajooheshyar.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شیراز، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در کارگاه آشنایی با طرح پایش و سامانه پژوهشیار ویژه مدیران و اعضای هیئت علمی که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با اجرای طرح پایش، واحد شیراز با ارائه موضوعات پیشنهادی برای همکاری در تدوین موضوعات این طرح، پیگیری‌ها را انجام داده که پس از بررسی و ابلاغ نهایی، اقدام لازم را انجام خواهد داد.


محمدمهدی جباری افزود: یکی از موارد مهم در کاهش مشکلات اداری حوزه پژوهش، مکانیزه‌کردن فعالیت‌های حوزه پژوهش به ویژه امور پایان‌نامه‌هاست. در این راستا با پیگیری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و بررسی سامانه‌های موجود درباره مکانیزه‌کردن روند انجام فعالیت‌های پژوهشی اعم از پایان‌نامه‌ها و ثبت طرح‌های پژوهشی، سامانه پژوهشیار به‌عنوان سامانه منتخب برای استفاده در واحدهای دانشگاهی مشخص و ابلاغ شد تا با استفاده از این سامانه، علاوه‌بر بهبود روند درخواست، بررسی، تصویب و انجام پایان‌نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی با ارتباط مستقیم با طرح و سامانه پایش، بهره‌گیری از طرح پایش نیز با قوت بیشتری میسر شود.


وی گفت: از دیگر اهداف راه‌اندازی سامانه پژوهشیار، نظارت آنلاین بر مراحل درخواست، بررسی و تصویب پروپوزال و آسان‌سازی روند انجام مراحل پایان‌نامه و دسترسی آسان به بانک‌های اطلاعاتی مختلف کنترلی است.


در ادامه این کارگاه با معرفی سیستم‌های کاربری سامانه پژوهشیار، تمام مراحل ثبت و تأیید درخواست استاد راهنما و پروپزال دانشجویان تحصیلات تکمیلی از ابتدا تا انتهای مراحل مربوط به صورت عملی، تشریح و به سؤالات حاضران در این زمینه پاسخ لازم داده شد.


به گزارش آنا، تمام امور پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری شامل ثبت پروپوزال دانشجویان، داوری پروپوزال، ارسال به استادان راهنما و مشاور، بررسی و تصویب در شورای پژوهش، دریافت کد اخلاق و کد پایان‌نامه و سایر امور مرتبط، تا زمان دفاع دانشجو در سامانه پژوهشیار به صورت مکانیزه انجام می‌شود.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته