دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طالبی در گفتگو با آنا:

استقلال در درازمدت با مشکل مواجه می‌شود/ فکری پشت اصطلاحات غیرفنی پنهان می‌شود

مربی پیشین تیم استقلال گفت: محمود فکری ایرادات تیمش را قبول ندارد و با چنین روندی استقلال در درازمدت با مشکل مواجه می‌شود.
کد خبر : 552250
photo_2020-12-19_02-04-22.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، استقلال در هفته نهم لیگ برتر فوتبال در حالی به مصاف گل‌گهر سیرجان خواهد رفت که محمود فکری انتقادات وارد شده به تیمش را قبول ندارد و معتقد است سناریویی علیه تیمش نوشته شده و کارشناسان بر این باور نیستند تیمش زیبا بازی نمی‌کند.


فکری پشت اصطلاحات غیرفنی پنهان نشود


ابراهیم طالبی در خصوص صحبت‌های محمود فکری که معتقد است علیه تیمش سناریو نوشته شده به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: به اعتقاد من هیچ سرمربی نمی‌تواند خود را پشت اصطلاحات غیرفنی پنهان کند و محمود فکری هم از این قاعده مستثنی نیست. خوب بودن شاخصه‌های مشخصی ندارد که در تیم استقلال دیده نمی‌شود.


تحولی در استقلال ندیدم


وی ادامه داد: استقلال در چهار فاکتور داشتن توپ، توپ در تملک حریف، زمانی که توپ را از دست می‌دهد و زمانی که حریف توپ را از دست می‌دهد برنامه حساب شده‌ای ارائه نکرده است. از هفته اول مقابل مس رفسنجان تا هفته هفتم برابر ذوب‌آهن تحولی در استقلال ندیدم. فوتبال برای اهل آن قابل ارزیابی و تشخیص است و آنهایی که علم این ورزش را کسب کرده‌اند به خوبی عملکرد تیم فکری را بررسی می‌کنند.


گریه بر حال لیگ برتر


مربی سابق تیم استقلال افزود: وقتی استقلال تاکتیک خاص و روند رو به رشدی را نداشته و همان ایراداتی که در دیدار با فولاد داشت و بازنده زمین را ترک کرد در دیگر دیدارها حتی بازی‌هایی که برنده شده را تکرار کرده و البته که درخشش رشید مظاهری هم در امتیازات کسب شده تأثیر داشته، چگونه می‌توان از پیشرفت تیم صحبت کرد. ضمن اینکه حضور استقلال با 12 امتیاز در کورس قهرمانی به خاطر وضعیت نامطلوب لیگ برتر است که باید به حال آن گریه است که صدرنشین آن از 8 بازی 14 امتیاز دارد.


علت تقدیر از استراماچونی و شفر


وی یادآور شد: اگر عملکرد آندره‌آ استراماچونی یا وینفرد شفر مورد تقدیر قرار می‌گیرد به خاطر فاکتورهای مشخصی است. تیمی که شفر از منصوریان تحویل گرفت در پایان فصل قهرمان جام حذفی شد و بازی رو به رشد استقلال ملموس بود. استراماچونی هم برای اولین بار سیستم 2-4-1-3 را برای استقلال تعریف کرد و بازی به بازی آبی‌پوشان نمایش دلچسب‌تری را ارائه می‌کرد.


استقلال 10 موقعیت هم نداشته است


طالبی ادامه داد: تیم فکری در 7 بازی که انجام داده 10 فرصت گلزنی مناسب هم خلق نکرده است. مهاجمان استقلال وقتی به یک سوم دفاعی حریف می‌رسند با این معما مواجه می‌شوند که حالا چگونه خلق موقعیت کنیم. اگر گلی هم به ثمر رسیده روی اشتباه حریف، اتفاقات فوتبالی و نهایتاً ضربات ایستگاهی بوده که یکی از بازیکنان تیم توپ ارسالی را به درون چهارچوب حریف قطع کرده است. وقتی موقعیتی وجود نداشته نباید هم از خیالات حرف بزنیم.


سایز متفاوت استقلال و پرسپولیس


وی تأکید کرد: استقلال و پرسپولیس سایز  متفاوتی با دیگر تیم‌ها دارند و همواره بهترین بوده‌اند. این دو تیم برای به دست آوردن باید بازی کنند نه اینکه بخواهند مانع حریف شوند تا به حداقل امتیاز دست یابند. علت باخت استقلال مقابل فولاد این بود که تیم پس از رسیدن به گل برتری رو به بازی دفاعی برای حفظ نتیجه آورد و چون روش مانع شدن را به صورت 100 درصد بلد نبود نتیجه را از دست داد. متأسفانه تیم برای رسیدن به گل دوم تلاش نکرد و به دفاع صرف روی آورد که فرجام آن شکست شد.


نفرات بسیار خوبی جذب استقلال شدند


مربی پیشین تیم استقلال افزود: آقای فکری گفته مگر تیم‌های دیگر کهکشانی بازی می‌کنند که سناریویی نوشته شده که تیمش زیبا بازی نمی‌کند. قد و اندازه استقلال در هر بازی باید در حدی باشد که تیم برتر زمین نام بگیرد نه اینکه تیم بدون تاکتیک و برنامه بازی کند. فکری که معتقد است بدترین استقلال را تحویل گرفته در شرایطی چنین ادعایی داشته که تنها روزبه چشمی و علی کریمی جدا شدند و نفرات بسیار خوبی جذب شدند. ضمن اینکه درون دروازه رشید مظاهری جذب شد که بعد از ناصر حجازی و احمدرضا عابدزاده بهتری نمایش را در این تیم داشته است. مظاهری از دو فاکتور رفلکس سریع و شرایط روحی روانی عالی برخوردار است و برخلاف سید حسین حسینی نوسان ندارد.


فکری مظلوم‌نمایی نکند


وی ادامه داد: بهتر است با استفاده از برخی عبارت نظیر من شرط بندی و پوکر بازی بلد نیستم و سالم مربیگری می‌کنیم، مظلوم‌نمایی نداشته باشیم. نام‌های بزرگی سرمربی استقلال بودند و نشستن روی نیمکت این تیم افتخار است. منتقدین بزرگترین عامل رشد بسیاری از مربیان بزرگ هستند. پذیرش من ضعیف و خوب نیستم. پاتالوژی و آسیب‌شناسی و یافتن فرمول رفع ایراد، راهکار موفقیت استقلال است اما فکری با استفاده از اصلاحات غیرورزشی و تأیید عملکرد شاگردانش عملاً گامی به سوی آسیب‌شناسی بر نمی‌دارد و این موضوع را قبول ندارد. این روند در درازمدت به ضرر استقلال است.


فقدان برنامه تهاجمی در استقلال


طالبی در خصوص دیدار با گل‌گهر سیرجان عنوان کرد: آنچه از گل‌گهر دیده‌ام اگر استقلال با تفکر سابق بازی کند فقط در صورت خوش‌شانسی برنده می‌شود. تیم فکری در قامت تیم برنده ظاهر نشده و برنامه‌ای در فاز تهاجمی نداشته است. اگر ایرادات برطرف نشود دیر یا زود تیم از کورس قهرمانی هم خارج می‌شود و با توجه به عناصری که در گل‌گهر وجود دارد، احتمال برتری آبی‌پوشان خیلی کم است. 


فکری تیم در شأن استقلال بسازد


وی افزود: از قدیم گفته‌اند «یا با فیل‌بانان مکن دوستی یا بنا کن خانه‌ای در خورد فیل». محمود  فکری حالا که سرمربی استقلال شده باید تیمی در شأن استقلال داشته باشد و نمی‌تواند این تیم را در حد تیمی معمولی وارد میدان کند. استقلال همواره مدعی بوده و با روند فعلی توانایی قرار گرفتن در میان مدعیان قهرمانی را نخواهد داشت.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته