دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مهرانپور در گفتگو با آنا:

هواداران استقلال فوتبال زشت را نمی‌پسندند/استراماچونی به دنبال بازگشت به ایران است

پیشکسوت تیم استقلال گفت: پیشکسوتان و هواداران استقلال فوتبال زیبا را دوست دارند.
کد خبر : 550667
)4.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم استقلال در هفت بازی ابتدایی خود در بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال 12 امتیاز گرفته و در کورس قهرمانی قرار دارد اما آبی‌پوشان در میان تیم‌های مدعی با فولاد دیدار کردند و بازنده شدند که با چنین نتیجه‌ای بیم آن می‌رود که در مصاف با دیگر مدعیان هم دست خالی زمین را ترک کنند.


محمدرضا مهرانپور در خصوص شرایط استقلال در این فصل به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که استقلال زیبا بازی نکرده اما در کسب امتیاز موفقیت نسبی داشته است. در پایان فصل به فوتبال زیبا امتیازی نمی‌دهند اما کسب نتیجه باعث قرار گرفتن در رتبه‌ای مناسب می‌شود. البته خواسته پیشکسوتان و هواداران ارائه فوتبال زیباست و نمی‌خواهند تیمشان با ارائه فوتبالی زشت به امتیاز برسد. اگر در ادامه فصل تیم تماشاگرپسند بازی نکند و امتیاز نگیرد بدون تردید حجم انتقادات افزایش خواهد یافت.


وی ادامه داد: سرمربیگری در استقلال افتخار بزرگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود. این خاصیت تیم های بزرگ محسوب می‌شود که هر فردی سرمربی آن تیم شود به موفقیت مهمی دست یافته است. چنین فرصتی نصیب محمود فکری شده و باید از آن نهایت استفاده را ببرد. اینکه تیم او در هفته‌های ابتدایی برابر تیم‌های متوسط و غیرمدعی امتیازات زیادی نگرفته و برابر یکی از مدعیان بازنده شده جای نگرانی دارد. 


پیشکسوت تیم استقلال افزود: در هفته‌های نخستین فصل استقلال کمتر با تیم‌های مدعی بازی کرده و غیبت تماشاگران هم باعث شده تا فشار کمتری روی بازیکنان و کادر فنی وجود داشته باشد. البته که نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از بازی با رقبای آماده‌تر داشت و احتمال برتری در آن مسابقات وجود دارد ولی سرمربی تیم باید تیمش را مهیای دیدارهای مهم کند. در چند فصل اخیر استقلال برابر تیم‌های مدعی قهرمانی کمتر موفق بود و عملکرد فعلی تیم هم باعث شده تا افق روشنی نسبت به آینده وجود نداشته باشد و تنها می‌توان امیدوار بود که در هفته‌های آینده کادر فنی تحول شگرفی در تیم ایجاد کند که منجر به کسب نتایجی درخشان تر شود.


وی در مورد اعتراضات بیش از حد محمود فکری به عملکرد داوران عنوان کرد: عملکرد مربیان در فوتبال ایران متفاوت با دنیا بوده و این رویه تغییر نمی‌کند. سرمربی تیم برنده و بازنده البته در بیشتر موارد بازنده علیه داور مصاحبه می‌کنند چون نگران تیمشان برای بازی‌های آینده هستند و به خوبی می‌دانند بازی که تمام شده اعتراض به داور دردی را دوا نمی‌کند اما برای مسابقه بعدی پیشگیری می‌کنند. در فوتبال غیرحرفه‌ای و آماتور ما  مربیان معتقدند اگر کنار زمین شلوغ نکنند سر تیمشان بریده می‌شود و به حقشان نمی‌رسند. این موضوع مختص محمود فکری نیست و مربیان بر این باور هستند که باید کنار زمین حقشان را از داور بگیرند و اگر سکوت کنند تیم رقیب این کار را انجام می‌دهد.


مهرانپور در مورد تبریک تولد آندره‌آ استراماچونی و دستیارانش به بهزاد غلامپور بابت تولدش و ابراز امیدواری به دیدار او در تهران بیان کرد: مربیان خارجی باهوش هستند و بعد از مدتی در ایران به این باور می‌رسند که چگونه از عواطف و احساسات مردم بهره ببرند. قراردادهایی هم با آنها بسته می‌شود که با اتکا به وکلای خوبی که دارند نهایتاً طلبشان را از باشگاه می‌گیرند.


وی افزود: استراماچونی در استقلال موفق بود و شکی نداریم ولی از زمان جدایی‌اش یک سال می‌گذرد و در هیچ تیمی مشغول به کار نشده است. برای همین ایجاد کارآفرینی می‌کند تا بار دیگر به ایران بازگردد. بهترین مربی جهان برای استقلال در حال حاضر محمود فکری است و باید از او حمایت کرد. ضمن اینکه استخدام سرمربی خارجی این فصل با قانون مغایرت دارد. البته تمامی این موارد گمانه‌زنی است و چه بسا استراماچونی تنها خواسته به همکار سابقش تبریک تولد بگوید و قصد بازگشت به استقلال را در سر نمی‌پروراند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته