دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مصطفوی در گفتگو با آنا:

سازمان لیگ روی هیچ تیمی نظر ندارد/ داشتن بازی برابر در روز دربی بهانه است

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: سازمان لیگ روی هیچ تیمی نظری ندارد و اینکه استقلال خواسته در دربی تعداد بازی‌هایش با پرسپولیس برابر باشد، بهانه است.
کد خبر : 551947
__1sqne.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، برنامه‌ریزی سازمان لیگ برتری برگزاری دیدارهای بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال اعتراض چندین تیم را به همراه داشته و اعضای این تیم‌ها معتقدند برای رضایت پرسپولیس و استقلال در حق 14 تیم دیگر اجحاف می‌شود.


پرسپولیس افتخار ملی است


داریوش مصطفوی در خصوص اعتراض تیم‌های لیگ برتری به برنامه‌ریزی سازمان لیگ به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: سازمان لیگ باید با قدرت اعمال قانون نماید. این روزها شنیده می‌شود که این سازمان تفاوت‌هایی میان سرخابی‌ها با دیگر تیم‌های لیگ قائل می‌شود. پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کرد و به فینال رسید، این موضوع باعث افتخار ملی است و شکی در آن نیست.


استثناها در برنامه‌ریزی مسابقات


وی افزود: همه تیم‌ها باید آگاه باشند که فیفا و AFC برای تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان شرکت کردند استثناهایی را قائل می‌شود و بازی عقب افتاده این تیم‌ها پس از اتمام مسابقات در برنامه‌ای فشرده از سوی سازمان لیگ کشورشان برگزار می‌شود. این موضوع بدون توجه به دیگر تیم‌های لیگ است و هر تعداد بازی که عقب افتاده باشد بعد از اتمام مسابقات برگزار خواهد شد. هیچ تیمی هم حق ندارد به این موضوع معترض شود و بخواهد زمانی که با پرسپولیس بازی می‌کند تعداد بازی‌های برابری با این تیم داشته باشد.


بازی‌های پرسپولیس با تیم‌های دیگر برابر شود


رئیس پیشین فدراسیون فوتبال عنوان کرد: سازمان لیگ برای تیم‌های مخالفت می‌تواند به قوانین AFC رجوع کند. البته بهترین روش در این زمینه اطلاع‌رسانی است و اگر تا به حال این کار انجام نشده هر چه سریع‌تر انجام شود. ضمن اینکه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می‌تواند در زمان اعتراض بی‌دلیل تیم‌های متخلف به چنین اموری رسیدگی کند. من سهیل مهدی را می‌شناسم و همانند همکارانش فردی بی‌نظر است و قطعاً وظیفه دارد تعداد بازی‌های پرسپولیس را به سایر تیم‌ها برساند و این کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد.


حق تمامی تیم‌ها باید عادلانه باشد


وی در مورد اینکه پرسپولیس معتقد است انجام بازی‌های فشرده برای این تیم بی‌انصافی است، تصریح کرد: اینکه سازمان لیگ به گونه‌ای برنامه بازی‌ها را اعلام کرده که فشار زیادی به پرسپولیس نیاید مسلماً می‌تواند باعث اعتراض دیگر تیم‌ها شود چون حق تمامی تیم‌ها باید عادلانه باشد. سازمان لیگ باید محل اعتماد تمامی تیم‌ها باشد و نباید این شائبه را ایجاد کند که به ضرر تیمی برنامه‌ریزی می‌شود. اینکه در پایان هفته دوازدهم تعداد بازی‌های پرسپولیس کمتر از دیگر تیم‌ها خواهد بود مطابق خواسته AFC نیست چون فرصت  برگزاری فشرده بازی‌های این تیم وجود دارد.


سهیل مهدی توازن را ایجاد کند


مصطفوی ادامه داد: اشکالاتی اگر وجود دارد وظیفه سهیل مهدی و همکارانش است که توازن را ایجاد کنند و همه تیم‌ها پس از چندین هفته بتوانند یکنواخت و با تعداد بازی برابر بازی کنند. به نظرم تا پایان هفته دوازدهم باید توازن در تعداد بازی تمامی تیم‌های برقرار شود و هنوز فرصت برای اصلاح برنامه مسابقات وجود دارد. هر تیمی هم که اعتراض دارد نباید با سر و صدا و شلوغ‌کاری نظم مسابقات را به هم بریزد بلکه با فرستادن نماینده به سازمان لیگ موارد را با گفتگوی مسالمت‌آمیز حل کند، چون مهدی و همکارانش به تمامی موارد گوش می‌کنند و تعامل مناسب کاری با همه تیم‌ها دارند.


استقلال بهانه‌جویی نکند


وی در مورد اعتراض محمود فکری در خصوص اینکه در روز دربی تعداد بازی‌های استقلال با پرسپولیس برابر نیست، تأکید کرد: اینکه استقلال خواسته در روز دربی تعداد بازی‌هایش با پرسپولیس برابر باشد بهانه‌هایی است که ایجاد حاشیه می‌کند و به اصل فوتبال لطمه می‌زند. درون زمین تیم برنده مشخص می‌شود و اصلاً یک یا دو بازی بیشتر استقلال از پرسپولیس در تعیین نتیجه تأثیری ندارد.


گرفتاری برد و باخت در فوتبال ایران


رئیس پیشین فدراسیون فوتبال یادآور شد: در لیگ قهرمانان اروپا تیم‌هایی که به مرحله نیمه‌نهایی و فینال رسیدند در لیگ داخلی بازی‌های معوقه نسبت به سایر تیم‌های دیگر داشتند. بنابراین در لیگ برتر ایران هم نباید شرایط به گونه‌ای باشد که تیم‌ها همه چیز را به نفع خودشان بخواهند. متأسفانه مدیران عامل و سرمربیان با برد و باخت تعیین می‌شوند که این موضوع گرفتاری ایجاد کرده است. کاش می‌شد مربیانی چون محمود فکری، یحیی گل‌محمدی و علیرضا منصوریان با اعتماد بیشتری به کارشان ادامه دهند.


مردانگی حرف اول را در ورزش می‌زند


وی با انتقاد از عملکرد علیرضا منصوریان پس از اخراج از سرمربیگری تراکتور اظهار کرد: توقع نداشتم در محیط ورزش که مردی و مردانگی حرف اول را می‌زند چنین حرف‌هایی را بشنوم. منصوریان آستانه صبر و تحملش را افزایش دهد. او محمدرضا زنوزی را مقابل همه فوتبال ایران یعنی استقلال و پرسپولیس گذاشت. با استناد به چه موضوعی اتهام زد «زنوزی رئیس فدراسیون فوتبال شود استقلال و پرسپولیس را سلاخی می‌کند» مگر ثبت‌نامی برای انتخابات ریاست فدراسیون انجام شده که منصوریان به پیشواز رفته است.


منش منصوریان مردانه نبود


مصطفوی خاطرنشان کرد: توماس توخل از سرمربیگری پاری‌سن‌ژرمن کنار گذاشته شد و مصاحبه تندی هم در مورد کارش انجام داد اما به مالک تیم سابقش اتهام نزد و نگفت ناصر الخلیفی اگر رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه نشود رقبای پاری‌سن‌ژرمن را از بین می‌برد. منصوریان هم نباید چنین حرف‌هایی می‌زد و اتهام زدن مردانه نیست. حتی اگر اتفاقاتی رخ دهد و زنوزی در آینده مسئولیتی در فوتبال ایران داشته باشد قوانین به او اجازه نمی‌دهند که تصمیمات غیرمنصفانه بگیرد. منش منصوریان مردانه نبود و اگر آداب دینی را رعایت می‌کنید کاری انجام ندهید که ضد دین باشد.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته