دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1399 - 11:05
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران:

عملیات برداشت معدن سنگ سبز کوهسار متوقف شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران: مالکیت بهره‌برداری معدن سنگ کوهسار به عهده شهرداری تهران بوده و در ماه‌های اخیر به قیمت بسیار ناچیز و بدون هیچ توجیه محیط‌زیستی به سایرین برای بهره‌برداری اجاره داده شده که فعالیت آن باید متوقف شود.
کد خبر : 551764

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید آرش حسینی میلانی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با عدم رعایت ضوابط زیست محیطی در فعالیت معدن سنگ سبز کوهسار عنوان کرد: بهره‌برداری از معادن سنگ درون حریم شهر تهران بدون توجه به شرایط طبیعی و اکوسیستم خاص رخ جنوبی توچال و کوه بی‌بی‌ شهربانو پیامدهای محیط‌زیستی متعددی در پی دارد و علی‌رغم تذکر قبلی نسبت به اعلام توقف معدن سنگ سبز توسط اداره کل محیط زیست استان تهران در سال گذشته  ولی همچنان بهره‌برداری از این معدن ادامه دارد.


وی ادامه داد: ضوابط محیط‌زیستی فعالیت‌های معدنی مراکز حساس در محدوده مصوب حریم شهرداری می‌بایست با الزامات شدید قانونی رعایت شود. در تمدید پروانه‌های قبلی بهره‌برداری از این معادن، سازمان صنعت و معدن موظف به اخذ نظر سازمان حفاظت از محیط‌زیست و رعایت الزامات مربوطه است.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: مالکیت بهره‌برداری معدن سنگ کوهسار به عهده شهرداری تهران بوده و در ماه‌های اخیر به قیمت بسیار ناچیز و بدون هیچ توجیه محیط‌زیستی و اقتصادی به سایرین برای بهره‌برداری اجاره داده شده است.


میلانی در پایان گفت: به شهرداری تهران و سازمان صمت استان تهران تذکر می‌دهم تا در راستای حفاظت از حقوق عامه و رعایت الزامات ایمنی شهر در برابر سیلاب و حفظ محیط‌زیست کوهستان در اسرع وقت نسبت به توقف عملیات برداشت در معدن سنگ سبز کوهسار اقدام و نتیجه را به شورای شهر ارسال کند.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته